ایرج مسجدی:

رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت «مصطفی الکاظمی» است

سفیر تهران در بغداد در سخنانی تأکید کرد که رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت «مصطفی الکاظمی» است.
کد خبر: ۴۰۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ - 15June 2020

رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت «مصطفی الکاظمی» استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، سخنانی را در خصوص رویکرد تهران در قبال دولت مصطفی الکاظمی مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت مصطفی الکاظمی است.

سفیر ایران در عراق افزود: ما معتقدیم که دولت الکاظمی بر اساس اراده ملت عراق تشکیل شده است؛ از همین رو از آمادگی کامل برای تقویت و توسعه روابط با بغداد در تمامی زمینه‌ها برخوردار هستیم.

مسجدی یادآور شد: بدون شک روابط تهران با بغداد در دوره نخست‌وزیری الکاظمی نیز همچون گذشته پیشرفت خواهد کرد و مستحکم‌تر خواهد شد.

سفیر ایران در عراق در بخش دیگری از سخنانش به سفر اخیر سردار قاآنی به بغداد اشاره کرد و گفت: سفر آقای قاآنی به عراق ارتباطی به گفت‌وگوی بغداد و واشنگتن نداشت؛ آقای قاآنی به دعوت رسمی مقامات عراقی و با هدف تقویت روابط دوجانبه به بغداد سفر کرد؛ سردار قاآنی جانشین شهید سلیمانی است و طبیعی است که مقامات عراقی از وی استقبال به عمل آورند.

مسجدی تصریح کرد: گفت‌وگو‌های میان آمریکا و عراق یک مسئله داخلی است؛ توافق حاصل از این گفت‌وگو‌ها نیز باید در پارلمان عراق به تصویب برسد؛ هر توافقی که به تصویب پارلمان برسد، تهران از آن حمایت می‌کند؛ به هر حال، درحال حاضر خروج آمریکا از عراق جزو مصوبات پارلمان است و ما بر لزوم خروج آمریکایی‌ها نه تنها از عراق بلکه از تمام منطقه تأکید داریم.

وی به فشار‌های آمریکایی‌ها علیه تهران نیز اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا به‌دنبال به زانو درآوردن ایران است، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار