وصیت‌نامه شهید «سید‌حسن جعفری»؛

خداوند ملت ما را گرامی داشت که فیض شهادت را شامل حال ما کرد

شهید «سیدحسن جعفری» در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: سرانجام بهترین راه ملحق شدن به خدای بزرگ فیض بزرگ شهادت است که خداوند مردم ما را گرامی داشته و در این زمان و در این مقطع عمری شامل حال ملت و جمعیت ما گردیده است.
کد خبر: ۴۰۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 23June 2020

خداوند مردم ما را گرامی داشت که فیض شهادت را شامل حال ملت ما کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، شهید «سید حسن جعفری» 3 فروردین 1339 در روستای چاوشی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر دیده به جهان گشود و در 19 مهر سال 1360 در هور به شهادت رسید.

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهداء و الصدقین

بنام خدای محمد بنام خدای شهیدان خدای حسینی و حسینیان.

 اینجانب سید حسن جعفری از اهالی روستای چاوشی از توابع شهرستان خورموج متولد سال 1339 روستای چاوشی به یاری خداوند بزرگ و برای خدای بزرگ عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل به کربلای خونین ایران می شوم.

و می روم تا بلکه بتوانم خدمات الهیانه حق بپردازم تا بلکه الطاف بزرگ خداوند شامل اینجانب هم شود که از همه‌ی فیض‌ها و همه‌ی تکامل‌ها بالاتر شهادت است خداوند به امید خودش بنده را هم مورد لطف خود قرار دهند و بنده هم به این فیض بزرگ نائل گردم.

کمی درباره انسان، اسلام و شهادت مزاحم اوقات شریف شما می شوم و صحبت را از اینجا شروع می‌کنم انسان از بدو تولد خصلت خدا جویانه دارد یعنی خدا را می پوید ولی به او نمی رسد.

‌خداوند انسان را خلق کرد که نمونه‌ای از قدرت خود را به ملائکه و خود انسان نشان دهد؛ ولی خود انسان از بدو تولد چنین چیزی را نمی‌داند تا اینکه به دوران جوانی می رسد و به دوران عشق و عاشقی می رسد.

‌هر جوانی به آن مبتلا می شود یعنی مثلاً عاشق یک معشوقه می‌شود اما حالا که انسان به معشوقه‌اش می‌رسد گاه که انسان به مکان دیگری می‌رود معشوقه‌ای زیباتر از معشوقه خود می بیند به او دل می بند و همینطور‌، همینطور.

‌ما در مورد مسائل زندگی و امکانات زندگی هر کدام سعی می‌کنند از دیگری (یکدیگر) برتری جویند یا در صحبت کردن و در امکانات زندگی ویا در زیبایی که اینها حتماً هست وجود دارد.

‌این همه فضیلت برتری جویی و خصلت متعالی جویی و به سوی تعالی رفتن انسان است که خدا جویی انسان است که می‌خواهد به خدا برسد یعنی به لقاء خداوند برسد؛ اما نمی‌داند و خدا را در تکامل مادی و علمی یعنی دانش می‌داند.

‌البته تکامل دانش به انسان آگاهی می‌بخشد که خدا را بشناسد ولی تا به خدا ملحق نشده است در این مسائل او را جستجو می‌نماید و سرانجام بهترین راه ملحق شدن به خدای بزرگ فیض بزرگ شهادت است که خداوند مردم ما را گرامی داشته و در این زمان و در این مقطع عمری شامل حال ملت و جمعیت ما گردیده است.

به امید خداوند  که این فیض کامل همچون همه فیض هایی که شامل ما گردیده است شامل بنده هم گردد « انشاءالله تعالی».

این چند کلمه که مزاحم اوقات شریف سروران گرام شدم معرفت اینجانب از شهادت و انسان و خدا بود.

بقیه مسائل را که مخصوص مسئله جنگ است جنگ بین الملل و خصوصاً جنگ فعلی بین ایران و عراق خود برادران کماکان آگاه هستند که رژیم‌های کنونی غیر از رژیم جمهوری اسلامی ایران ضد اسلام و ضد مردم هستند و برای اشخاص یعنی خود حکومت ها یعنی خود کسانی که در رأس قرار دارند و حکومت می کنند کار می کنند نه برای خدا نه برای حق یعنی برای مردم (از روی قوانین اسلام).

والسلام و علی من سبط الهدی

در آخر از پدر و مادرم خداحافظی می‌کنم و مرا حلال کنید برادر و خواهر خداحافظ مرا حلال کنید و همه دوستان و قومان خداحافظ مرا حلال کنید خداحافظ.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار