مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر عنوان کرد؛

غبارروبی گلزار شهدای بوشهر توسط کاروان زیر سایه خورشید

حجت‌الاسلام «یوسف جمالی» هدف کاروان زیر سایه خورشید را ترویج سنت و سیره امام رضا (ع) و تقویت ارتباط با آن حضرت از طریق زیارت از راه دور دانست و گفت: سرکشی از خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا ازجمله برنامه‌های این کاروان در استان بوشهر است.
کد خبر: ۴۰۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ - 15June 2020

غبارروبی گلزار شهدای بوشهر توسط کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم امام رضا(ع)

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «یوسف جمالی» عصر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت و اجرای برنامه‌های زیر سایه خورشید با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم امام رضا (ع) است، اظهار داشت: این کاروان در تمام استان‌ها و برخی از نقاط جهان حضور خواهد یافت و مراسم و برنامه‌های مختلف و متنوعی را به مناسبت دهه کرامت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: تجهیزات، لوازم و اقلام بهداشتی مورد نیاز کاروان زیر سایه خورشید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ازجمله ماسک، دستکش و محافظ صورت به مقدار کافی تهیه شده و رعایت اصول بهداشتی ازجمله انجام آزمایش کنترل سلامت تست ویروس کرونا از خادمان و همراهان کاروان قبل از اجرای مراسم به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام جمالی گفت: هدف کاروان زیر سایه خورشید ترویج سنت و سیره امام رضا علیه‌السلام و ترویج و تقویت ارتباط با امام رضا (ع) از طریق زیارت از راه دور است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر با بیان اینکه دهه کرامت دهه انسجام برترین‌ها از نظر معنوی در قالب رأفت، عطوفت و مهربانی است، خاطرنشان کرد: این خود نقطه قوت، همدلی و مشارکت در امر تعامل وحدت بین شیعه و سنی در سرزمین عزیزمان ایران است.

وی با بیان اینکه شفاعت و رأفت‌ امام رضا (ع) شامل همه جامعه اسلامی است، افزود: شفاعت امام رضا (ع) مختص به اهل تشیع نیست و تمام مذاهب به ایشان متوسل شده و احترام می‌گذارند و استان بوشهر یکی از نقاط کشور است که همواره در این چند سال استقبال قابل تحسینی از مراسمات زیر سایه خورشید داشته است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان بوشهر افزود: ازجمله برنامه‌های این کاروان می‌توان به سرکشی از خانواده شهدا، بازدید از زندان و مراکز اصلاح و تربیت، غبار روبی گلزار شهدا، تجلیل از پاکبانان و غسالان و گروه‌های جهادی برتر استان بوشهر اشاره کرد.

جمالی تجلیل از کادر بهداشت و درمان، خانواده شهدای حادثه ناوچه کنارک را از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید دانست و بیان کرد: برگزاری مشاوره‌های رایگان حقوقی و قضایی به‌صورت مجازی و تلفنی، اعطای وام پنج میلیون تومانی قرض الحسنه کمک هزینه جهیزیه ازدواج به جوانان، مشاوره و درمان پزشکی با حضور پزشک‌های متخصص از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت است.

وی اجرای مراسم خطبه‌خوانی عقد ازدواج جوانان به وسیله خدام بارگاه امام رضا (ع)، ترویج مراسم و جشن‌های خانگی «#ایران_خانه_امام_رضا (ع)»، نورافشانی و آذین‌بندی محلات و برگزاری کاروان‌های شادی در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های مهم این کاروان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار