الحشدالشعبی: آمریکا با صرف کاهش حضور خود اراده ملت عراق را به چالش نکشد

یک فرمانده الحشدالشعبی درباره هر گونه تلاش برای صرفا کاهش حضور آمریکا و نه خروج همه نظامیان اشغالگر خارجی از عراق را مغایر با قانون اساسی و خواسته ملت عراق توصیف کرد.
کد خبر: ۴۰۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 15June 2020

الحشدالشعبی: آمریکا با صرف کاهش حضور خود اراده ملت عراق را به چالش نکشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یکی از فرماندهان الحشدالشعبی درباره هر گونه تلاش برای صرفا کاهش یا محدود کردن حضور آمریکا در عراق هشدار داد و گفت این کار دور زدن مشروعیت حکومت و خواسته مردم عراق است.

«ابومهدی الکرعاوی» در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «تصمیم پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی یک خواست مشروع و مردمی است و از پشتوانه قانونی برخودار است، بنابراین لازم الاجراست و دولت باید آن را اجرا کند».

وی افزود: «صحبت در مورد کاهش یا محدود کردن حضور آمریکا ، مشروعیت قانون اساسی را نقض می‌کند و خارج از قانون و چارچوب‌های بین المللی است وچالشی برای اراده مردم عراق محسوب می‌شود».

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است و برآوردها حکایت از آن دارند که بیش از پنج‌هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و همراهانشان در تاریخ ۱۳ دی سال گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار