عضو پارلمان اردن:

اشغال کرانه باختری منطقه را به جنگ و خشونت سوق می‌دهد

عضو پارلمان اردن با تاکید بر اینکه شاه اردن هرگز اعمال سلطه رژیم صهیونیستی بر بخش‌های اشغالی کرانه باختری را نمی‌پذیرد، تاکید کرد که امان گزینه‌های متعددی را برای مقابله با اجرای تصمیم اسرائیل روی میز دارد.
کد خبر: ۴۰۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ - 15June 2020

اشغال کرانه باختری منطقه را به جنگ و خشونت سوق می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمود خرابشه» عضو پارلمان اردن گفت که در صورتی که رژیم صهیونیستی نقشه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی را عملی کند اردن پاسخ‌های متعددی را آماده کرده که یکی از آنها احتمالا تجدید نظر در توافق صلح وادی عربه است.

خرابشه، تصمیم‌های یکجانبه رژیم صهیونیستی درباره کرانه باختری را مغایر با قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی و حقوق فلسطینی‌ها در ایجاد کشورشان خواند و گفت که این کار به راه حل تشکیل دو دولت و همه گرایش‌های صلح پایان می‌دهد.

این عضو پارلمان اردن در گفت‌وگو با رادیو «اسپوتنیک» گفت: «عبدالله دوم شاه اردن تاکید کرد که هرگز تصمیم‌های الحاق کرانه باختری را نخواهد پذیرفت و همه گزینه‌ها برای پاسخ به آن روی میز است».

خرابشه ادامه داد: «خالی کردن کرانه باختری از ساکنان فلسطینی آن و به خصوص منطقه الاغوار و دیگر شهرک‌های (صهیونیست نشین) مغایر با تصمیم‌های دیوان عدالت بین المللی است که تاکید می‌کند حضور اسرائیل در این اراضی اشغالگری است، بنابراین به موجب قوانین بین المللی تغییر جغرافیایی یا جمعیتی آنجا نباید صورت گیرد».

عضو پارلمان اردن گفت : «تصمیم‌های اسرائیل منطقه را به دایره خشونت و جنگ بازمی‌گرداند و فرآیند صلحی را که مورد حمایت جامعه بین المللی و میانجیگری آمریکاست، نابود می‌کند؛ چیزی که احیای گروه‌های تروریستی و ورود منطقه به وضعیت هرج و مرج را تقویت می‌کند».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

تل آویو موعد اجرای طرح خود را یکم جولای (۱۱ تیر) اعلام کرده است و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان نیز گفته است که در صورت اجرایی شدن این طرح، تشکیل کشور فلسطینی با قانون اساسی جدید به پایتختی قدس شرقی را اعلام خواهد کرد.

«صائب عریقات» مذاکره کننده ارتش تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز گذشته هشدار داد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری به هرگونه صلح در منطقه پایان خواهد داد و این طرح به معنای نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و پایانی برای هرگونه مذاکرات خواهد بود و آپارتاید به شمار می‌آید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار