حاج «احمد متوسلیان» که بود؟+ موشن‌گرافی

حاج احمد متوسلیان از فرماندهان به‌نام و تراز اول دفاع مقدس اواخر خرداد سال ۱۳۶۱ برای کمک به مردم لبنان وارد سوریه شد و در ۱۴ تیر به همراه «سید محسن موسوی» کاردار سفارت ایران در لبنان، «کاظم اخوان» عکاس و روزنامه‌نگار و «تقی رستگارمقدم» کارمند سفارت ایران برای بررسی وضعیت به بیروت رفت که در میانه راه توسط عوامل رژیم صهیونیستی به گروگان گرفته شد و تا به امروز از وی خبری در دسترس نیست.
کد خبر: ۴۰۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵ - 20June 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‎پرس، احمد متوسلیان از جمله فرماندهان نام آشنای دوران دفاع مقدس بود که نقش موثری در تامین امنیت غرب کشور داشت آن هم در روز‌هایی که ضد انقلاب ـ کومله و دموکرات ـ قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

۳۸ سال بیخبری از فرمانده فاتح+ موشن گرافی

او پیش از انقلاب اسلامی به واسطه فعالیت‌‎های ضد رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۴ به مدت پنج ماه به زندان افتاد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران شد.

در سال ۱۳۵۸ پس از موفقیت در غرب کشور مسوولیت سپاه پاوه را عهده‌دار شد و در سال ۱۳۵۹ موفق به آزادی شهر مریوان شد. او از موسسین لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود و در دفاع مقدس نیز فرماندهی تیپ محمدرسول‌الله (ص) را در عملیات بیت‌المقدس برعهده داشت.

او در اواخر خرداد سال ۱۳۶۱ برای کمک به مردم لبنان وارد سوریه شد تا اینکه در ۱۴ تیر به همراه سید محسن موسوی، کاردار سفارت ایران در لبنان، کاظم اخوان عکاس روزنامه‌نگار و تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران برای بررسی وضعیت به بیروت رفت؛ اما در میانه راه توسط عوامل رژیم صهیونیستی به گروگان گرفته شد و تا به امروز از وی خبری در دسترس نیست.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب موشن‌گرافی زندگینامه مختصری را از فرمانده «احمد متوسلیان» به نمایش درآورده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها