فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

کمیته تکاور و چتربازی ارتش فارس در دنیا شناخته شده است

امیر سرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» با بیان اینکه یگان‌های ارتش استان فارس دارای توانمندی‌های بالای نظامی هستند، گفت: کمیته تکاور و چتربازی ارتش مستقر در فارس در دنیا دارای شناسنامه و شناخته شده است.
کد خبر: ۴۰۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ - 16June 2020

کمیته تکاور و چتربازی ارتش فارس در دنیا شناخته شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، امیر سرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» صبح امروز سه شنبه بیست و پنجم خرداد به همراه فرماندهان یگان های ارتش استان فارس و پیشکسوتان ارتش از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس این استان بازدید و در نشستی با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مداخل شناسایی شده ارتش استان در دانشنامه دفاع مقدس را بررسی و تفاهم نامه مداخل دانشنامه ارتش استان را امضا کرد.

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر اینکه یگانهای ارتش مستقر در استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند، گفت: تنها تیپ ۵۵ هوابرد ارتش با ۸۴۰ بار جابجایی در دوران دفاع مقدس یک رکورد غیر قابل پیش بینی از خود به جای گذاشته است که در بحث نظامی یک کار غیر قابل باور است.

امیر رضایی افزود: در دنیا دو کمیته برای نظامیان شناخته شده و دارای شناسنامه است که شامل کمیته تکاوری و چتربازی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در استان فارس مستقر هستند و این یک افتخار بزرگ برای نیروهای مسلح  است.

 وی به بیان خاطراتی از رشادتها و جانفشانی های رزمندگان پرداخت و خطاب به فرماندهان اجا در فارس اظهار داشت: تمامی دستاوردها و نقش آفرینی های رزمندگان و یگان‌های ارتش باید در نمایشگاه و مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس جهت بازدید عموم و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده به نمایش گذاشته شود و این تاکید فرمانده معظم کل قوا  است.

فرمانده ارشد آجا تصریح کرد: بعضی از فرماندهان ارتش استان و پیشکسوتان آجا در استان دانشمند و صاحب تجربه هستند که باید از ظرفیت های آن ها در احیای فرهنگ دفاع مقدس و دفاع و جهاد در جامعه استفاده کرد.

 امیر رضایی ایجاد امید و نشاط در جامعه را یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بر  برشمرد و گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس نیز باید محیط ایجاد نشاط و امید باشد تا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

 وی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس این استان را مرکز ایجاد امنیت و آرامش دانست و افزود: این مرکز می‌تواند همانند راهیان نور در جهت تغییر تفکر و بینش افراد موثر باشد و مسیر زندگی افراد مختلف را تغییر دهد.

 در این نشست تعدادی از فرماندهان و پیشکسوتان ناجا با بیان خاطرات و نقطه نظرات خود پیرامون دوران دفاع مقدس  پرداختند و در پایان تفاهم‌نامه مداخل استان در دانشنامه دفاع مقدس و امضای فرمانده ارشد آجا در استان فارس و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها