سرهنگ وحیدی:

سیره و منش شهدا باید در جامعه گسترش یابد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند که برای ادای دین به آن‌ها باید سیره و منش‌شان را در جامعه بسط داده و ارزش‌های آن‌ها را حفظ کرد.
کد خبر: ۴۰۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ - 16June 2020

سیره و منش شهدا باید در جامعه گسترش یابد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جیل وحیدی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی تکاب که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، اظهار داشت: به همین منظور 40 سرفصل در نظر گرفته شده است که در ذیل هر کدام از این عناوین، ۴۰ برنامه اجرا می‌شود.

وی حمایت ۴۰ دستگاه دولتی برای تدوین ۴۰ کتاب، تولید ۴۰ فیلم، حمایت از ۴۰ پایان‌نامه، تجلیل از ۴۰ راوی دفاع مقدس در ۲۰ اسفند، اعزام ۴۰ هزار زائر به راهیان نور، برگزاری ۴۰ یادواره استانی برای گرامیداشت یاد شهدا، نصب ۴۰ المان از بزرگان و شهدای استان در مناطق مختلف، برگزاری ۴۰ جشن ازدواج در گلزار شهدای گمنام و شناسایی ۴۰ رزمگاه را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند که برای ادای دین به آنها باید سیره و منش‌شان را در جامعه بسط داده و ارزش‌های آنها را حفظ و گرامی داشت، ادامه داد: جا دارد که یاد و خاطره آنها همواره با برگزاری یادواره‌های مختلف زنده نگه داشته شود و همچنین سیره و روش این شهدا به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از جبهه‌های مهم جنگ علیه رژیم بعث عراق بود، تصریح کرد: در سطح استان جوانان از هر کدام از شهرستان‌ها برای دفاع از مرز و بوم به میدان شتافتند و شهدای بسیاری در این راه تقدیم شد که از جمله شهرهایی که شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده، شهرستان تکاب است.

سرهنگ وحیدی با اشاره به اینکه برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا باید نسبت به ساماندهی هر چه زودتر مزار شهدای گمنام این شهرستان اقدام کرد، گفت: برای کمک به ساماندهی این مزار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی دارد هرگونه کمکی که بتواند انجام دهد.

ادای دین به شهدا با عمل به سیره آنها

امام جمعه تکاب نیز در این جلسه با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه باارزشی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: برای حفاظت و نگهداری از این گنجینه باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده و همکاری‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام عیسی برادری با بیان اینکه شهدا به ویژه شهدای گمنام بسیار مظلوم هستند، تصریح کرد: آنها برای دفاع از وطن و ایجاد امنیت در کشور جان خویش را فدا کردند که ادای دین آنها با حفظ یاد و خاطره‌شان وظیفه سنگینی بر دوش همگان است.

وی ساماندهی مزار شهدای گمنام تکاب و برگزاری یادواره‌ها را کوچترین خدمت در برابر عظمت کار شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: امید است که با ساخت فیلم‌ها، نوشتن کتاب و معرفی شهدا بتوان سیره و روش آنها را در جامعه جاری کرد.

گفتنی است، در پایان جلسه با توجه به فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان جهاد کشاورزی، از سوی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی از رییس جهاد کشاورزی تکاب تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار