رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مطرح کرد؛

کم‌توجهی غربی‌ها در مبارزه با مواد مخدر

سرهنگ مجید کریمی و نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در جمهوری اسلامی ایران پیرامون مشارکت و همکاری همه‌جانبه برای مبارزه با مواد مخدر با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۰۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ - 16June 2020

مشارکت و همکاری همه جانبه برای مبارزه با مواد مخدر/ کم توجهی کشورهای غربی در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «الکساندر فدولوف» نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، با سرهنگ «مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، ملاقات و پیرامون موضوعات مشترک مورد نظر در مبارزه با مواد مخدر و افزایش همکاری‌های دو طرف تحت برنامه مشارکت کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار، سرهنگ کریمی با اشاره به کم‌توجهی و کم‌کاری کشورهای غربی در انجام وظایف بین‌المللی در مبارزه کارآمد علیه قاچاق و ترانزیت مواد مخدر اظهار داشت: با وجود همکاری و تلاش‌های بی‌دریغ و گسترده جمهوری اسلامی ایران، کشورهای اروپایی متناسب با سطح تهدید عمل نمی‌کنند و بار مسئولیت این مبارزه به ایران تحمیل شده است.

وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران شریکی مهم و تاثیرگذار برای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران به منظور پیشرفت برنامه‌های کنترل مواد مخدر در منطقه و جهان و همچنین شریک فعال این دفتر در فعالیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان سه هزار و 819 شهید و حدود 12 هزار جانباز در این راه تقدیم کرده است.

در ادامه، الکساندر فدولوف بر آمادگی ایران برای تقویت مهارت­‌های حرفه‌ای و توان عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران هماهنگ با هنجارها و استانداردهای بین­‌المللی و همچنین نشان دادن نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، در جایگاه‌­های منطقه­‌ای و بین­‌المللی تأکید کرد و افزود: نهادهای بین‌المللی وابسته به سازمان ملل به پیشتازی ایران در مبارزه با مواد مخدر اذعان دارند.

در این نشست موضوعاتی مانند استفاده از ظرفیت کشورهای مینی دوبلین در تقویت مبارزه با مواد مخدر بر اساس اصل مسئولیت مشترک، توجه و حمایت­‌های مالی جامعه بین­‌الملل نسبت به برنامه‌­های مبارزه با مواد مخدر ایران، نگرانی­‌ها نسبت به افزایش کشت تریاک در افغانستان، جریان رو به افزایش مواد مخدر، بهبود ظرفیت مرکز سگ‌های موادیاب پلیس، ارائه تجهيزات جديد آشکارساز مواد مخدر نظير بادی‌اسکنرها، اسکنرهای خودروهای سنگين و برگزاری جلسات نوبه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار