سفرهای استانی رئیس بنیاد شهید با هدف بررسی شرایط ایثارگران

«سعید اوحدی» لازمه رفتار و مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: ما آمده‌ایم که خدمت‌گزار ایثارگران باشیم و در همین راستا از هفته آینده، سفرهای استانی خود را برای بررسی شرایط و وضعیت آغاز می‌کنیم.
کد خبر: ۴۰۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 16June 2020

سفرهای استانی رئیس بنیاد شهید با هدف بررسی شرایط ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در هفتمین جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران جایگاه و نهاد مقدسی است که توفیق خدمت در آن برای ما فراهم شده است و برای موفقیت در مسیر خدمت در این نهاد از ارواح طیبه شهدای گران‌قدر و امام شهدا مدد می‌جوییم.

وی افزود: من در ستاد آزادگان و سازمان حج و زیارت، سابقه همکاری با حوزه نمایندگی ولی فقیه و استفاده از تجربیات مفید این دو ظرفیت را دارم. جایگاه حجت‌الاسلام «شهیدی» جایگاه شرعی است و نظر ایشان با توجه به این جایگاه در تصمیم‌گیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نظری صائب و حضور ایشان بی‌شک سبب آرامش و اقتدار در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص عدم نیاز به تغییر ساختار اجرایی در انجام مأموریت‌های این بنیاد گفت: خوشبختانه ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران تکمیل است و نیازی به تغییر آن نیست؛ اما باید این ساختار به‌طور کامل در اختیار وظایف قرار گیرد و در مدت خدمت باید نگاه ما به خدمات و مأموریت‌ها بلندمدت باشد.

وی با بیان این‌که هیچ مجموعه‌ای در کشور مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران با این میزان ظرفیت وجود ندارد و باید با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقدس‌ترین نهاد کشور مجموعه‌ای مطالبه‌گر باشد، تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) راه برون‌رفت از تمام مشکلات کشور را فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانند و این اصل در مسیر فعالیت‌های ما باید مدنظر باشد؛ در همین ارتباط رئیس جمهور نیز بر لزوم افزایش شتاب در خدمات‌رسانی به ایثارگران تأکید و موفقیت و قدرت کشور را به برکت فداکاری‌ها و تلاش‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان می‌دانند.

اوحدی تأکید کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران امروز وارد عرصه خدمت شده‌اند و باید از ظرفیت‌های این عزیزان به‌خوبی بهره گرفت. خوشبختانه حضور این عزیزان در همه عرصه‌ها پررنگ است؛ به‌عنوان مثال، تعداد زیادی از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوره فعلی مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های صدا و سیما، گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، در مسیر ترویج و توسعه بیش‌ از پیش فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم؛ همچنین لازم است تا از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز به‌عنوان فرصت استفاده شود.

اوحدی لازمه رفتار و مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: باید این کلام امام علی (ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم که فرمودند: «برای دنیایت چنان باش که گویی جاویدان خواهی ماند و برای آخرتت چنان باش که گویی فردا می‌میری»؛ بنابراین ما آمده‌ایم که خدمت‌گزار ایثارگران باشیم و در همین راستا از هفته آینده سفرهای استانی خود را برای بررسی شرایط و وضعیت آغاز می‌کنیم.

وی با بیان این‌که دسترسی جامعه ایثارگری به ما باید آسان باشد، تصریح کرد: اخلاق‌مداری، روحیه خدمت و انضباط مالی از اصول مهمی است که باید همواره مدنظر همه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد. به‌خصوص در زمینه انضباط مالی، باید بسیار با دقت رفتار شود؛ زیرا اموال و املاک بنیاد شهید به‌عنوان امانت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دست ماست.

اوحدی همچنین با اشاره به پیدا شدن پیکر یکی از شهدای افغانستانی دوران دفاع مقدس، گفت: این شهید بزرگوار جمعی لشکر ۵ نصر خراسان بوده که پیکر وی اخیراً شناسایی شده است که معاونت تعاون و امور اجتماعی و اداره کل امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن خانواده این شهید بایستی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط همکاری‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی شهیدی» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به «سعید اوحدی»، اظهار داشت: حضور ایشان که خود از جامعه معزز ایثارگری هستند در بنیاد شهید و امور ایثارگران، باعث خوشحالی و شادی است. مطمئناً همه در خدمت ایشان و خانواده شهدا خواهیم بود و هدف اصلی رشد بنیاد و رفع مشکلات جامعه ایثارگران است. من نیز در این مسیر به عنوان طلبه‌ای کوچک در کنار شما عزیزان هستم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها