بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های ‌دفاع مقدس لرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ - 16June 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت انجام اقدامات وسیع و سریع در راستای محرومیت زدایی، افزایش تولیدات کشاورزی، توسعه و عمران روستاها، با وجود ارگان‌های رسمی و دولتی، امام خمینی(ره) به منظور فراهم آوردن نهضتی همه جانبه برای مبارزه با فقر و محرومیت زدایی بجا مانده از رژِیم گذشته و توسعه و عمران روستایی، در تاریخ 27 خرداد 1358 فرمان تأسیس جهاد سازندگی را صادر نمودند که بر اساس آن، نیروهای با ایمان و مخلص برای خدمت به مناطق کم ‌برخوردار، با روحیه جهادی در وزارت جهادسازندگی برای مناطق محروم قدم برداشتند.

در دوران دفاع مقدس نیروهای مخلص و ولایتمدار وزارت جهاد سازندگی جزء اولین گروه‌هایی بودند که خود را به مناطق عملیاتی رساندند  و در اوج ایثار و از خود گذشتگی، شبانه روز به ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده مشغول بودند و در این راه شهدای فراوانی تقدیم انقلاب اسلامی کردند و اوراق زرینی به تاریخ هشت ساله دفاع مقدس افزودند.

امروزه در گام دوم انقلاب، جوانان تحصیلکرده و مشتاق، نه تنها در وزارت جهاد کشاورزی بلکه در تمامی  ادارات، ارگان‌ها، نهادها و ... با ویژگی‌هایی چون خودباوری، اعتماد به نفس و تلاش برای خدمت، با همان روحیه جهادی به عنوان بالاترین گنجینه و سرمایه ملی چشم انتظار کوچکترین فرصت برای نقش‌آفرینی درتمامی عرصه‌ها بویژه عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی وحرکت درآن مسیرمی‌باشند.

سال 1399 که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، چشم اندازی روشن و گسترده از حرکت علمی و عملی پیش روی نخبگان، پژوهشگران و تولیدکنندگان قرارداده است که برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی و راهبرد مشخص در فضایی با نشاط، هدفمند و با وحدت بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

در پایان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، ضمن گرامیداشت سالروز تأسس جهاد سازندگی، این روز را به تمامی جهادگران عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض نموده و  پیشرفت روز افزون و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران را  از خداوند هستی بخش مسئلت دارد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار