نبیه بری و سعد الحریری بر حفظ وحدت لبنان تأکید کردند

رئیس پارلمان لبنان و رئیس جریان المستقبل این کشور طی دیداری خواستار حفظ وحدت صفوف و آرامش در لبنان شدند.
کد خبر: ۴۰۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ - 16June 2020

نبیه بری و سعد الحریری بر حفظ وحدت لبنان تأکید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان و «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل این کشور بر حفظ آرامش داخلی لبنان تأکید کردند.

رسانه‌های لبنان روز سه‌شنبه گزارش دادند که بری و حریری در کاخ «عین التینه» دیدار و بعد از آن بیانیه مشترکی صادر کردند. دو طرف در این بیانیه تأکید کردند که «هیچ اولویتی فراتر از اولیت حفظ ثبات و آرامش داخلی و افزایش تلاش‌ها برای خنثی‌سازی هرگونه تلاشی که به دنبال سوق دادن کشور به سمت فتنه است، وجود ندارد».

رئیس جریان المستقبل و دبیرکل جنبش امل لبنان در این دیدار همچنین هرگونه «اقدامات خرابکارانه» را به اموال عمومی و خصوصی در این کشور خسارت وارد کند، محکوم کردند و بر ضرورت ایستادن در برابر هرگونه اقدامی که به دنبال «توهین به مقدسات» اسلامی است تأکید کرده و گفتند که این گونه اقدامات، «بیانگر دردها و مشکلات مردم نیست».

نبیه بری و سعد الحریری همچنین بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی داخلی در لبنان در شرایط فعلی این کشور تأکید کردند.

شماری از شهرهای لبنان از جمله بیروت طی یک هفته اخیر شاهد تظاهرات و درگیری بین طرفداران جریان‌های سیاسی لبنان بود که با ورود نیروهای امنیتی و ارتش و درخواست رهبران این جریان‌ها، تا حدود زیادی کنترل شد. شرایط بد اقتصادی در سایه شیوع کرونا و کاهش ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا طی دو هفته اخیر به این اعتراضات دامن زده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها