شیر زن خوزستانی دوران دفاع مقدس به خاطرات حماسی‌اش پیوست

بانوی سوسنگردی «مجیده نگراوی» که در روز‌های آغازین جنگ عراق علیه ایران توانست شش سرباز عراقی را در خانه خود اسیر کند به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۰۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ - 16June 2020

شیر زن خوزستانی دوران دفاع مقدس به خاطرات حماسی اش پیوست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «بتول دوسعلی وند» مدیر امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز از درگذشت بانو «مجیده نگراوی» زن عرب خوزستانی که در سال‌های دفاع مقدس توانست چند سرباز عراقی را در خانه خود اسیر کرده و به همین دلیل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تقدیر قرار بگیرد، خبر داد.

وی افزود: این شیر زن خوزستانی امروز در سوسنگرد خوزستان و در سن 79 سالگی در اثر بیماری درگذشت. بانویی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر اسفند 1375 خود به استان خوزستان، از وی به دلیل رشادت‌هایش تقدیر کرد و درباره او فرمود: «مردم عرب خوزستان افتخار مرزداری از ميهن اسلامی را دارند و مادران عرب همراه با شير خود محبت اهل بيت و اطاعت از ولايت را به فرزندان شان می‌آموزند».

دوسعلی وند گفت: بانو «مجیده نگراوی» در روزهای آغازین جنگ عراق علیه ایران توانست شش سرباز عراقی را در خانه خود اسیر کند. او بارها به دلیل این اقدام شجاعانه‌اش مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: این بانوی فداکار و ایثارگر غیر از رشادت بی مانندش در دوران دفاع مقدس، زبانزد خاص و عام در نیکوکاری بود، بارها برای گرفتاری‌های مردم به فرمانداری مراجعه کرده و پیگیر مشکلات مردم منطقه اش بود.

مدیر امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در پایان به خاطره‌ای از این شیرزن دوران دفاع مقدس می پردازد که نقل کرده بود: وقتی ارتش عراق در حمیدیه شکست خورد، سربازان دشمن با اضطراب و سراسیمه پا به فرار گذاشتند در مسیر خود با تیراندازی به سوی مردم، سعی داشتند از دست آن‌ها فرار کنند، ولی راه رسیدن به مرز را نمی‌دانستند من نیز مانند دیگران منتظر فرصتی برای دستگیری نیروی دشمن بودم زمانی که شش نفر از افراد متجاوز، نزدیک منزل ما رسیدند، به آنها گفتم اگر جلوتر بروید، در محاصره مردم و نیروهای سپاه قرار می گیرد و کشته می‌شوید گفتند پس چه کار کنیم؟ گفتم: فورا داخل خانه بروید و در اتاق پذیرایی بنشینید و اسلحه خود را درآورید تا آن را پنهان کنم آنها به گفته من عمل کردند وقتی خلع سلاح شدند، از پشت، در اتاق را قفل کردم و مردم را صدا زدم و با اسلحه غنیمتی آن شش نفر عراقی را به سوی مسجد بردم.

به گزارش دفاع‌پرس، مراسم تشییع و خاکسپاری این بانوی ارزشی شهر سوسنگرد بزودی از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار