انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با حضور در دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تقدیر از نقش پزشکان در دفاع مقدس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۴۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ - 03February 2015

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اهواز در دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان با ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تفاهم نامه همکاری امضاء شد.

در این دیدار سردار محمد علی پور مدیرکل حفظ آثار خوزستان گفت: نقش پزشکی در دفاع مقدس با آیتم های مختلف از جمله مواردی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار دارای اهمیت بوده است.

وی ضمن تاکید بر انتقال اقدامات انجام شده پزشکی به نسلهای آینده افزود: یکی از نوآوریهای پزشکی در دفاع مقدس بردن فضای درمانی و بیمارستانی به صحنه های نبرد بوده است.

سردار علی پور با اشاره به استقبال دانشجویان از ارائه دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ده هزار دانشجوی رشته های مختلف از دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و...  این درس را گذرانده اند.

مدیرکل حفظ آثار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به گردشگری درمانی اشاره کرد و افزود: اهمیت نقش پزشکی در دفاع مقدس  بگونه ای بوده است که یک فصل از کتاب درس آشنایی با دفاع مقدس به علوم پزشکی در دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

 در ادامه این دیدار دکتر اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از نبود باغ موزه دفاع مقدس در استان خوزستان پایتخت دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس حلقه مفقوده نقش خوزستان در  دفاع مقدس است.

دکتر ایدنی با تاکید بر نهادینه کردن ارزشهای دینی در دانشگاه افزود: ارزشهای دفاع مقدس فراجناحی و فرا دولتی هستند و دستگاه های استانی باید در این خصوص همگرایی و همکاری داشته باشند.

 وی  ضمن اشاره به تبدیل تاریخ شفاهی به تاریخ کتبی تصریح کرد: احیای بیمارستانهای صحرایی در جهت گردشگری راهیان نور از مهمترین ویژگی هایی است که در خوزستان وجود دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار