تأکید پادشاه اردن بر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی

پادشاه اردن با اشاره به لزوم تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، تأکید کرد که هرگونه اقدام برای اشغال کرانه باختری، غیر قابل پذیرش است.
کد خبر: ۴۰۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ - 17June 2020

تأکید پادشاه اردن بر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن بار دیگر بر عدم پذیرش طرح اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

پادشاه اردن در جریان نشست‌های ویدئوکنفرانسی که با کمیته‌ها و رهبران کنگره آمریکا برگزار کرد، گفت که باید درگیری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، بر اساس راهکار دو دولتی حل و فصل شود.

خبرگزاری رسمی اردن به نقل از عبدالله دوم گزارش داد، تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی اهمیت به‌سزایی دارد.

وی در جریان این دیدارها، روابط بین اردن و آمریکا و تحولات منطقه به‌ویژه مسئله فلسطین را بررسی کرد.

پادشاه اردن همچنین تأکید کرد که هرگونه اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی در اشغال کرانه باختری، غیر قابل پذیرش است و فرصت‌های صلح و ثبات در منطقه را از بین می‌برد.

در همین زمینه، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن اواسط خردادماه جاری در تماس با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود تأکید کرد که صلح عادلانه و فراگیر، گزینه راهبردی عربی است که اردن برای تحقق آن، تلاش خواهد کرد

وزیر خارجه اردن همچنین تأکید کرد که «امان» مخالف «هرگونه الحاق اراضی فلسطین است و آن را باعث نابودی فرصت صلح می‌داند».

در پایان آوریل گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و «بنی گانتز» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی توافق کردند که در اوایل جولای، الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را آغاز کنند که شامل دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار