امام جمعه دیلم بوشهر:

دوره امامت امام صادق (ع) عصر طلایی حدیث شیعه است

حجت‌الاسلام «محمود اسدی» گفت: دوره زندگانی و امامت امام صادق (ع) عصر طلایی حدیث شیعه است و همه وظیفه داریم در مناسبت‌های مختلف با سیره و زندگانی ائمه معصومین (ع) بیشتر آشنا شویم.
کد خبر: ۴۰۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ - 17June 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «محمود اسدی» امام جمعه دیلم بوشهر در مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در جوار شهدای گمنام این شهرستان اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) در زمان حیات خود با تربیت شاگردان بسیار و برجسته توانست مروج فرهنگ اسلام ناب باشد.

وی گفت: نشر معارف اصیل اسلامی و تربیت شخصیت‌های علمی برای ترویج مکتب اسلام ناب از ارزشمندترین و مهم‌ترین اقدام و برکات دوران زندگانی و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) بود.

امام جمعه دیلم بوشهر خاطرنشان کرد: دوران زعامت امام صادق (ع) بسیار سخت و شرایط آن دوران، بسیار حساس بود؛ دورانی که جز پر آشوب‌ترین مقاطع سیاسی تاریخ اسلام محسوب می‌شد؛ اما ایشان در چنین شرایطی توانست با تربیت شاگردان بسیار و برجسته، خدمات بسیار ارزنده ای برای اسلام و مسلمانان فراهم کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیلم افزود: دوره حیات امام جعفر صادق (ع) با تمامی مشکلات و ظلم و ستم‌های دوران بنی امیه و بنی عباس و وجود مکاتب و ایدئولوژی های متعدد جزو دوران شکوفایی مذهب شیعه بود که این مهم بخاطر تلاش و مجاهدت‌های علمی و عقیدتی موسس  شیعه جعفری  شکل گرفت.

وی اضافه کرد: امروز عزت و عظمت ملت و نظام در گرو پیروی از سبک و سیره زندگانی اهل بیت (ع) است که با همین سیره باید چهره واقعی اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم.

اسدی  اظهار داشت: جمهوری اسلامی با تأسی از فرهنگ اسلام ناب و سیره و منش اهل بیت (ع) در مسیر تمدن نوین اسلامی و تحول گام برمی‌دارد.

وی افزود: دوره زندگانی و امامت امام صادق (ع) عصر طلایی حدیث شیعه است و همه وظیفه داریم در مناسبت‌های مختلف با سیره و زندگانی ائمه معصومین (ع) بیشتر آشنا شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار