رونمایی از نمای جدید حرم سه شهید گمنام در میدان ۱۵ خرداد

همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) مراسم رونمایی از اثر هنری و کم نظیر کاشی کاری معرق اسلامی- ایرانی حرم سه شهید گمنام میدان پانزده خرداد بازار بزرگ تهران (میدان ارک) با حضور خانواده‌های محترم شهدا، مردم شهیدپرور و مسؤلان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ - 18June 2020

رونمایی از نما و منظر جدیدحرم سه شهید گمنام در میدان پانزده خردادبه گزارش حماسه و جهاد دفاع‌پرس، غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در رونمایی از نما و منظر جدیدحرم سه شهید گمنام در میدان پانزده خرداد اظهار داشت: شهدای گران قدر بویژه شهدای گمنام ستاره‌هایی هستند که با تبعیت از مکتب امام صادق (علیه السلام) راه سعادت را به ما نشان می‌دهند و همه ما مدیون جانفشانی این مردان الهی هستیم.

وی افزود: این سه شهید گمنام در پنجم آبان 1393 مصادف با دوم محرم الحرام در راستای برگزاری کنگره شهدای بسیج اصناف و بازاریان کشور و به منظور بهره‌مندی آحاد مردم بویژه بازاریان تهران از فضای معنوی و الگو پذیری از این شهدای گرانقدر، در میدان 15خرداد (ارک) آرمیدند و چون حرم مطهر این پارهای تن ملت، در نزدیکی کاخ گلستان است، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفت.

عضو هیأت امنای حرم مطهر سه شهیدگمنام میدان پانزده خرداد گفت: تشییع و تدفین بسیار باشکوه این شهیدان، مقدمه‌ای برای تشییع و تدفین تاریخی هشت شهید گمنام در میدان امیر چقماق (بازاریزد) در اول و دوم دیماه 1393شد.

وی ادامه داد: قبور مطهر این سه شهید گمنام در میدان ارک در دو مرحله بازسازی شدولی به جهت لزوم ساخت بنایی فاخر و ماندگار با معماری اسلامی، ایرانی به فضل الهی حرم مطهر این عزیزان با کاشیکاری معرق منحصربه فرد توسط معماران ممتاز کشور طی سه ماه به همت سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، احداث شد.

 عضو هیأت امنای حرم مطهر سه شهیدگمنام میدان پانزده خرداد افزود: تمام مخارج این بنا توسط یکی از خیرین محترم پرداخت شد و امروز به مناسبت شهادت رییس مذهب تشیع حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) رونمایی شد.

وی افزود: امیدواریم اصناف و بازاریان سراسر کشور با الگوگیری از شهدای گرانقدر، انصاف و کسب روزی حلال را نصب العین خود قرار داده و در جهاد اقتصادی وظیفه خود را به عنوان افسران جنگ اقتصادی ایفا کند.

حسن‌پور: در پایان از همه کسانی که در این امر مهم و مبارک بسیج اصناف را یاری کردند بویژه هیأت امنا و خادمین مسجد ارک، شهرادری ناحیه بازار و کلانتری بازار همچنین معماران این بنا آقایان علی، محمدرضا و مهدی حسینی تقدیر و تشکر کرد. در این مراسم بعد از قرائت قرآن، دعای توسل، عزاداری و سخنرانی خانواده محترم شهید مدافع حرم شهید قربانخانی (یکی از شهدای شاخص بسیج اصناف) از لوح یادبود حرم مطهرشهدا رونمایی شد و از دست اندرکاران نیز تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار