نمایندگان پارلمان:

نظامیان آمریکایی اشغالگرند/ مرجعیت دینی مخالف حضور آنها است

جمعی از نمایندگان فراکسیون‌های مختلف پارلمان عراق خواهان اخراج نظامیان آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان عراق شدند.
کد خبر: ۴۰۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 18June 2020

نظامیان آمریکایی اشغالگرند/ مرجعیت دینی مخالف حضور آنها استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جمعی از نمایندگان عراق بر ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی در راستای اجرای مصوبه پارلمان عراق تاکید کردند که بر لزوم خارج شدن همه نیروهای بیگانه از این کشور تاکید دارد.

این نمایندگان همچنین تاکید کردند که حضور این نیروها به منزله اشغال عراق است و همه مراجع دینی مخالف حضور آنها در خاک عراق هستند.

بدر صائع عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان به سایت المعلومه گفت: تیم گفت وگو کننده عراقی با آمریکا باید آگاه باشد که عراق و خصوصا پارلمان این کشور تصمیم بدون بازگشتی درخصوص لزوم اخراج نیروهای بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی از عراق گرفته است.

فاضل جابر نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان نیز اظهار داشت: گفت وگوها بین آمریکا و عراق باید بر اخراج نیروهای بیگانه از عراق در راستای اجرای مصوبه پارلمان و نظر ملت عراق متمرکز باشد که مخالف حضور هرگونه نیروی خارجی در عراق هستند.

برپایه این گزارش، حامد الموسوی نماینده ائتلاف الفتح نیز بر لزوم این نکته تاکید کرد که "تیم گفت وگو کننده عراق با آمریکا از سه حقیقت اساسی و مهم آگاه باشد و آن هم این است که آمریکا قدرت اشغالگر است و نه تنها مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف بله همه مراجع دینی دیگر نیز با اجماع مخالف حضور آنها (نیروهای بیگانه در عراق) هستند و حضور آنها از جانب همه اقشار ملت عراق باطل و مردود است و تا زمانی که از عراق خارج نشوند، رابطه با آنها طبیعی و درست و برابر نخواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها