مقام اماراتی: موضع ما در قبال قطر تغییری نکرده است

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه این کشور ضمن اعلام اینکه موضع ابوظبی در قبال دوحه تغییری نکرده، تصریح کرد، راه‌حل نزد قطری‌هاست.
کد خبر: ۴۰۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ - 18June 2020

مقام اماراتی: موضع ما در قبال قطر تغییری نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه موضع کشورش درباره محاصره قطر و بحران پیش آمده را تکرار کرد.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، قرقاش در نشست موسسه «خاورمیانه» (غرب آسیا) در واشنگتن گفت: قطری‌ها باید در موضع خود بازنگری کنند و خودکاوی داشته باشند.

وی ادامه داد، امارات از اقدامات عربستان سعودی در حل بحران پیش آمده حمایت می‌کند و راه‌حل این موضوع در دست خود قطری‌هاست.

قرقاش در خصوص ترکیه هم گفت: امارات همچنان شریک تجاری اصلی با ترکیه است و سیاست‌های آنکارا در منطقه عربی ادامه‌دار (پایدار) نیست.

وی به ایران نیز پرداخت و مدعی شد: تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا به دلیل اقدام ایران در غنی‌سازی اورانیوم بالاتر از سطح مجاز بر اساس توافق هسته‌ای ، شکست خورد و فشارهای آمریکا بر تهران بر منطقه خلیج (فارس) تأثیر می‌گذارد.

در ژوئیه سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و تمامی گذرگاههای هوایی، دریایی و زمینی خود با این کشور را مسدود کردند.

کویت بارها تلاش کرده که بین این کشورها و قطر میانجیگری کند، ولی تا کنون موفق نشده است این کشورها را به وضعیت سابق بازگرداند.

چندی پیش «سالم مبارک آل شافی» سفیر قطر در ترکیه تأکید کرد، هر طرح صلحی با کشورهای محاصره‌کننده دوحه، باید به لغو محاصره قطر منجر شود و بر اساس احترام به حاکمیت این کشور باشد و مانع از مداخله در امور داخلی شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار