امام جمعه موقت یزد؛

مردم باید با هوشیاری مراقب باشند که تاریخ تکرار نشود

آیت‌الله «سیدمحمدرضا مدرسی یزدی» گفت: ۳۱ خرداد سال ۶۱ یادآور عزل رئیس جمهوری است که با فریب، جنایات بسیاری علیه ملت ایران کرد و مردم باید با هوشیاری مراقب باشند که تاریخ تکرار نشود.
کد خبر: ۴۰۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ - 19June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «سیدمحمدرضا مدرسی یزدی»، امام جمعه موقت یزد و عضو فقه‌های شورای نگهبان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد، با اشاره به تبعات کرونا اظهار داشت: به لطف خداوند متعال شرایط بهتر شده اما باید بدانیم این مصائب، به طور عمده ناشی از عملکرد خود بشر است و امروز دانشگاه‌های دنیا، مراکز تحقیقی دنیا همه به صف شده‌اند تا درباره یک موجود نامرئی ریز تحقیق کنند.

وی با بیان اینکه بشر خیره‌سر هیچ مرز و حرمتی را باقی نگذاشته است و حتی اگر از دین صرف نظر کنیم، تمام مرزهای انسانیت را پشت سر گذاشته و در بسیاری از زمینه‌ها فساد کرده و اخلاق فردی و خانوادگی را زیر پا گذاشته است، عنوان کرد: این جهان عکس العمل دارد و خداوند ما را بیدار خواهد کرد و آنچه که اتفاق افتاده، یکی از شلاق‌ها و تازیانه‌های بیدارکننده الهی است برای کسانی که اهل بیدار شدن باشند.

مدرسی یزدی با اشاره به اینکه هزاران مرکز با برجسته‌ترین دانشمندان دنیا روی این ویروس کار می‌کنند، افزود: اما وقتی به نتیجه نرسیدند به این فکر افتادند که گامی بالاتر بروند و اکنون با فهم اینکه قضا و قدر الهی در این حوادث حرف اول را می‌زند، دانشگاهی اعلام کرده که می‌خواهد روی این موضوع کار کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اکثریت مردم جهان مستحق بودند که چنین عقوبتی نصیب آنها شده و اگر این هشدار الهی را جدی بگیرند و برگردند، همین بلا برای دنیای آنها و برای آنها که اهل هستند، هم برای دنیا و هم آخرتشان خیر است.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اگر بلایی نازل شده، نتیجه بعضی از اعمال ماست و اگر خداوند می‌خواست ما را به همه اعمالمان مواخذه کند، حوادث ناگواری اتفاق می‌افتاد.

مدرسی یزدی بیان کرد: تضرع به درگاه خداوند و برگشت به خدا و فطرت انسانی که خدا در ما قرار داده، راه حل عبور از بلایا و مصائب است.

مدرسی یزدی با اشاره به اینکه مردم نباید فریب حرف عده‌ای را بخورند، یادآور شد: ۳۱ خرداد سال ۶۱ یادآور عزل رئیس جمهوری است که با فریب، جنایات بسیاری علیه ملت ایران کرد و مردم باید با هوشیار مراقب باشند که تاریخ تکرار نشود.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمانی که انقلاب هنوز نوپا بود، عده‌ای اعلام جنگ رسمی مسلحانه کردند و هزاران انسان بیگناه را کشتند و ۱۲ سال بعد همانها حرم مقدس امام رضا (ع) را بمب گذاری کردند و امروز هم آلت دست آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها شدند.

وی همچنین با اشاره به اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی بتواند همچنانکه تاکنون خدمت ارائه می داده، خدمات بیشتری به اسلام و مسلمین ارائه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار