رئیس قبائل «سقطری» خواستار اخراج ائتلاف سعودی از یمن شد

بزرگ قبائل استان سقطری از «منصور هادی» خواست تا بحث خروج ائتلاف سعودی از یمن را در شورای امنیت مطرح کند.
کد خبر: ۴۰۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ - 19June 2020

رئیس قبائل «سقطری» خواستار اخراج ائتلاف سعودی از یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «عیسی بن سالم السقطری» بزرگ قبائل استان سقطری در جنوب یمن، به انتقاد شدید از ائتلاف سعودی-اماراتی پرداخت و گفت که آن‌ها به دفاع از دولت مستعفی منصور هادی در یمن حضور ندارند.

وی به شبکه الجزیره گفت: «از رئیس‌ جمهور منصور هادی می‌خواهیم تا از شورای امنیت سازمان ملل، اخراج ائتلاف سعودی - اماراتی از یمن را درخواست کند و خواستار اتخاذ موضع محکمی در قبال تجاوزات و حملات شورای انتقالی که از سوی امارات حمایت می‌شود، هستیم.»

عیسی السقطری سپس تأکید کرد که ائتلاف سعودی-اماراتی نه برای دفاع از دولت منصور هادی بلکه برای نیل به اهداف و مطامع خود در یمن حضور دارند.

وی با بیان اینکه قبائل سقطری در برابر حملات شورای انتقالی جنوب دست بسته نخواهند ماند؛ گفت که ارتش سعودی مسیر تجاوزات و اقدامات عناصر این شورا را باز می‌گذارد و حتی به‌ آن‌ها حقوق ماهیانه نیز می‌دهد.

به گفته این شخصیت استان سقطری، ارتش سعودی در مواردی مواضع دولت مستعفی منصور هادی را در اختیار شبه‌ نظامیان شورای انتقالی قرار داده است.

«سقطری» جزیره‌ای در دریای عرب و جنوب یمن است که یکی از استان‌های این کشور محسوب می‌شود و در یک سال گذشته بارها شاهد درگیری میان شورای انتقالی جنوب و عناصر دولت مستعفی یمن بوده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها