پدر شهید «رضا قلی دهقان نصیری» آسمانی شد

مرحوم «موسی دهقان نصیری» پدر بزرگوار شهید «رضا قلی دهقان نصیری» در قم به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۰۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 19June 2020

پدر شهید «دهقان نصیری» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مرحوم «موسی دهقان نصیری» پدر بزرگوار شهید «رضا قلی دهقان نصیری» پس از تحمل سال‌ها فراق فرزند شهیدش، آسمانی شد و امروز پس از تشییع باشکوه در آرامستان بهشت معصومه (س) قم به خاک سپرده شد.

بسیجی شهید «رضا قلی دهقان نصیری» در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۴۷ در قم به دنیا آمد. وی اواخر فروردین سال ۶۳ به مدت ۵ ماه به کردستان اعزام و در آن منطقه مشغول دفاع از مرز‌های ایران اسلامی شد.

نوروز سال ۶۴ بود که در اعزام دوم، به جزیره مجنون رفت و سه ماه آموزش‌های آبی خاکی را فراگرفت و همزمان به عضویت سپاه درآمد. در اعزام بعدی به مدت ۶ ماه در شوش و دارخوین در پدافند هوایی لشکر ۱۷ به دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی پرداخت.

آخرین اعزم شهید دهقان نصیری ۲۵ اسفند ۶۴ بود و سرانجام یک ماه بعد در ۲۴ فروردین سال ۶۵ همزمان با سالروز میلاد سیدالشهدا (ع) در حالی که وضو گرفته و آماده نماز بود، بر اثر اصابت ترکش ناشی از بمباران هوایی انرژی اتمی اهواز توسط هواپیما‌های دشمن بعثی، به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید عزیز در تاریخ ۲۷ فروردین همان سال پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها