مدیر «تالار هنر»:

سالن‌های تئاتر با «مخاطبان قهرکرده» پر می‌شود؟/ نگرانی از هزینه‌ها

حسین موذن با اشاره به مشخص نبودن چگونگی تامین هزینه گروه‌های نمایشی عنوان کرد بازگشایی تالار هنر منوط به مشخص شدن چگونگی حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از آثار است.
کد خبر: ۴۰۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ - 20June 2020

سالن‌های تئاتر با «مخاطبان قهرکرده» پر می‌شود؟/ نگرانی از هزینه‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین مؤذن مدیر تالار هنر در گفت‌وگویی درباره چگونگی بازگشایی این تالار با توجه به اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر بازگشایی مراکز هنری از اول تیرماه اظهار داشت: در صورت بازگشایی تالار هنر اولویت با نمایش‌هایی است که اسفند ماه اجرایشان به دلیل بیماری کرونا متوقف شد که در این راستا با رضا بیات و امید انصاری کارگردانان دو نمایش «افسانه پری دریایی» و «دنیای شگفت‌انگیز اکو و تاکو» صحبت‌هایی شده است.

وی ادامه داد: البته اداره کل هنرهای نمایشی قرار است درباره چگونگی بازگشایی سالن‌ها و نحوه حمایت از گروه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به صورت متمرکز اطلاع‌رسانی کند از همین رو زمان دقیق بازگشایی «تالار هنر» نیز وابسته به این بخشنامه خواهد بود چون در حال حاضر اما و اگرهایی برای آغاز به کار سالن‌ها و فعالیت گروه‌های نمایشی وجود دارد.

مؤذن تأکید کرد: هنرمندان ما برای بازگشت به عرصه تئاتر دغدغه مسائل مالی را دارند و اولین پرسش دو کارگردانی که برای اجرای دوباره آثارشان با آنها گفت‌وگو کردیم نیز نگرانی از چگونگی حمایت و مسائل مالی بود بر این اساس که وقتی قرار است سالن‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت خود آغاز به کار کنند تکلیف ۵۰ درصد باقی مانده چه می‌شود و این ضرر را چه کسی باید جبران کند.

مدیر تالار هنر یادآور شد: به عنوان نمونه، تالار هنر بدون در نظر گرفتن ۴۰ صندلی بالکن، ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد و با شرایط اعلام شده اگر قرار باشد تنها از نصف ظرفیتش استفاده کند باید مذاکراتی برای تأمین هزینه ۵۰ درصد دیگر انجام گیرد، چون همین نصف ظرفیت هم به دلیل اینکه هنوز اعتمادسازی برای حضور مخاطبان در سالن‌های تئاتر صورت نگرفته است و تماشاگران با تئاتر قهر کرده‌اند، کامل پر نمی‌شود.

مؤذن در پایان درباره لزوم برگزاری جلسه با نمایندگان تئاتر عنوان کرد: معتقدم وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید فقط با وزارت ارشاد جلسه می‌گذاشت چون لازم بود حتماً نمایندگانی از جامعه تئاتر و خانه تئاتر به این جلسه دعوت می‌شدند تا دغدغه‌های هنرمندان نیز شنیده شود. اگر این اتفاق رخ می‌داد ممکن بود تصمیم دیگر برای بازگشایی سالن‌ها گرفته شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار