اولین زیارت کودک ۹ ماهه به شهادت ختم شد

تصویر تاثیرگذاری از انفجار سال ۱۳۷۲ در حرم رضوی به ثبت رسیده که کودکی را در دستان مامور انتظامات حرم نشان می‌‎دهد.
کد خبر: ۴۰۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۳ - 21June 2020

به گرازش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ظهر عاشورای سی‌ام خرداد سال ۱۳۷۲ منافقین با بمب‌گذاری در حرم مطهر امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مردم عزادار را به خاک خون کشیدند و در نتیجه این اقدام ۲۶ نفر جان خود را از دست داده و ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

«علی‌اکبر دارانسب» و «دانیال دارانسب» پدر و کودکی بودند که از زابل برای زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد آمده بودند و در این حادثه به شهادت رسیدند. تصویری تاثیرگذار از حمل پیکر دانیال ۹ ماهه بر دستان یکی از مامورین انتظامات حرم به ثبت رسیده است.

مادر شهید دانیال دارا نسب و همسر شهید علی اکبر دارا نسب درباره حضور آن روز خود در حرم امام رضا (ع) تعریف کرد: یک دختر به نام مبارکه دارم و پسرم دانیال که به شهادت رسیده است. پسرم چند ماهه بود که بیمار شد، همه توصیه کردند برای زیارت به مشهد برویم و شفای او را از امام رضا (ع) بگیریم.

وی افزود: روز عاشورا همه خیابان‌های منتهی به حرم بسته بود و دسته‌های عزاداری در حال حرکت بودند. پیاده خودم را به حرم رساندم. دانیال با من داخل حرم شد و پدرش بچه را از من گرفت تا او را با خود به قسمت مردانه ببرد. وقتی علی اکبر به داخل حرم می‌رفت او را می‌دیدم که در بین جمعیت گم می‎شود. منتظر بودم و در عین حال اضطراب و استرس هم داشتم تا اینکه به یکباره صدای انفجار بلند شد.

مادر و همسر شهید انفجار حرم رضوی گفت: به واقع آن روز صحنه کربلا را به چشم دیدم. دلم برای همسرم و دانیال تنگ می‌شود. از آنان می‌خواهم که مرا هم شفاعت کنند.

ماجرای تصور دردناک شهادت کودک ۹ ماهه در انفجار حرم رضوی

مامور انتظامات حرم در روز انفجار که تصویر او در حالی که دانیال دارا نسب را بر دست گرفته در خصوص واقعه آن روز تعریف می‌کند: آن روز من مسوول انتظامات دسته‌های عزاداری که وارد حرم می‎شدند بودم. مقابل پنجره فولاد آمدم تا سلامی به امام رضا (ع) عرض کنم. به محض اینکه سلام دادم صدای انفجار را شنیدم. پدری که زخمی شده بود اشاره کرد فرزند کوچکش را بگیرم، بچه را گرفتم و همانطور که روی دست به سمت درمانگاه حرم دویدم و وقتی به بدن کودک نگاه کردم فریادی از دل کشیدم.

وی ادامه داد: اولین آمبولانسی که آمد کودک را درون آمبولانس گذاشتم و همانجا بود که کودک از دنیا رفت. مقابل حرم امام رضا (ع) ایستادم و به ایشان گفتم آقا جان خودتان شاهد باشید چه بلایی سر زائرانتان آمد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها