شهید چمران یکی از ستارگان درخشان روزهای تاریک است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ - 20June 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران به مناسبت گرامیداشت 31 خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به مناسبت گرامیداشت 31 خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران الگوی مجاهدی متعهد و متخصص گرامی باد.      

سی و یکم خرداد سالگرد شهادت یکی از چهره های نام آشنای جبهه حق علیه باطل است که پس از سال ها تلاش و مجاهدت در این روز آسمانی شد. شهید چمران یکی از ستارگان درخشان روزهای تاریک که در اوصاف ویژگی‌های این شهید والامقام در عرصه‌های مدیریت، خلاقیت، ابتکار، هدایت، ایثار، فداکاری، هنر، سجایای اخلاقی و شجاعت و... وی به تناسب سخن ها گفته و مقالاتی به رشته تحریر در آمد.

وی نسبت شجاعت مثال زدنی و بهره گیری نبوغ ذاتی در مصاف با حوادث و در بحران ها را تبدیل به فرصت نموده و در طرح ریزی و ابتکار در صحنه های نبرد مطالبی از ایشان بیان گردید و البته این به معنی ادای حق نبوده و نخواهد شد چرا که بسیاری از ناگفته‌هایی در پیرامون خصوصیات نامبرده وجود دارد که باید کشف و به نسل فعلی و آینده معرفی گردد و آنچه که تاکنون تبیین شد در واقع بخشی کوچکی از آن دریای علم و بصیرت است که وی عامل آن بوده و اما در این مجال کارکرد دیگر یعنی تلفیق عنصر متعدد و متخصص مطمع نظر است .

به همین منظور خاطر عزیزان را به حوادث تاریخی دهه شصت می‌بریم، آنانی که وقایع آن دوران را بی واسطه درک کرده اند و شاهد بودند در آن روزگار که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده و حامیان انقلاب و نظام اسلامی در صدد برنامه‌ریزی برای استقرار نظام نوپا بودند. دنیای استکباری ناخشنود از پدیده نوظهور انقلاب اسلامی به انحاء گوناگون مصم به حذف آن بودند و به همین ملاحظه هر روز توطئه جدیدی را رونمایی و با شبهه افکنی و القاء شعارهای غیرضرور به صورت مستقیم و یا کمک مزدوران و عوامل وابسته فکری داخلی و ضمن خدمت گرفتن ابزار رسانه و جنگ روانی هر روز واژه جدیدی  را مطرح و با ایجاد دو یا چند دسته‌گی در بین مردم و مسئولان در صدد بودند ثابت کنند نظام و انقلاب اسلامی نا کارآمد و نهایتاً محکوم به شکست است.

یکی از واژگان که نقل محافل آن روز بود القاء تقابل تعهد و تخصص و اینکه کدامیک بردیگر رجحان  دارد و طرفداران هر یک «تعهد و تخصص» با استدلال خویش به دنبال اثبات ایده مورد نظر بودند غافل از اینکه دشمن از این فضای داغ در آشوب به دنبال اهداف خویش است. در این شرایط متلاطم شهید چمران و همفکران نه در مقام بیان و گفت‌وگو  بلکه در عمل ثابت کردند که در یک نظام الهی و ولایی این دو مکمل همدیگرند و ضریب ارزشی دوگانه بر آن متصور نیست و برای اثبات آن با خون آن را امضاء نمودند.

اکنون نیز همان شبهه افکنی‌ها و صد البته با ادبیات و پیچیدگی دیگر جاری است و با ایجاد هر روز به بحث‌هایی نظیر و پوشش و تعریف و حجاب برتر آن روزدیگر حریم خصوصی در صحنه دیگر گفتمان جهانی و دهه‌ها نمونه از این بحث و اکنون نیز بحث حماسه بزرگ همچون دفاع مقدس طرح کم اهمیتی مثلا در عملیات پیروز کدامیک از یگان نقش اولی را داشته و نظایر آن از زبان افرادی جاری و یا با واسطه نقل می‌نمایند که این مشابه همان گفتمان دهه شصت است که نباید غفلت کرد.

خلاصه کلام در این هیاهو مردان موفق آنانی هستند که با داشتن تجربه و تخصص که مقوم آن تعهدات و خدا باور است کار کردند تاریخی و اثر گزار و این تفکر جاودانه و ماندگار خواهد بود و اینکه مباشران و عاملان آن چه در میان باشند یا نباشند. عزیزانی همچون شهید چمران، صیاد، باکری، همت و شهید جبهه مقاومت سلیمانی و ده‌ها نفر از شهیدان والامقام از جمله متعهدین متخصص بودند بر اعتقاد و دانش تا پای جان ایستادند.

راهشان گرامی و پر رهرو باد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها