رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی:

شهدا بهترین و با ارزش‌ترین راه مرگ را انتخاب کردند

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی گفت: شهدا بهترین راه و با ارزش‌ترین راه مرگ که شهادت در راه خداست را انتخاب کردند.
کد خبر: ۴۰۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ - 20June 2020

شهدا بهترین و با ارزش‌ترین راه مرگ را انتخاب کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، حجت الاسلام «حسین حیدری» رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی در مراسم سالروز شهادت «مصطفی چمران» و «ایرج رستمی» اظهار کرد: در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ دو نفر از بهترین‌های این مرز و بوم و از نیرو‌های مدافع قرآن و اهل بیت (ع) پر کشیدند.

وی بیان کرد: برخی‌ها می‌گویند شهدا آگاه و مطلع نبودند و به جبهه رفتند؛ اگر این حرف را کسی بگوید یا جاهل است یا خائن چرا که این هستیم که به زندگی شهدا توجه نکردیم.

حیدری ادامه داد: شهدای ما بصیرترین افراد بودند، راه را انتخاب کردند و آگاهانه در آن مسیر قدم گذاشتند و بارزترین این شهدا شهید دکتر چمران بود؛ شهیدی که از نخبه‌های علمی کشور ما بود و در دوره دکترای پلاسما در بهترین دانشگاه‌های آمریکا درس خوند و نفر اول آن دانشگاه‌ها شد.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی با اشاره به حضور شهید چمران در محضر امام (ره) گفت: روزی که این شهید بزرگوار برای اولین بار در ایران، خدمت امام رسید، دیدند خنده و تبسم برچهره امام ظاهر شد، چون امام یک شخصیتی را دید که این شخص برای دفاع از مرز و بوم کشورش آمده بود.

وی بیان داشت: شهید دکتر چمران وصیت نامه‌ای را در سال ۱۳۵۵ به امام موسی صدر نوشت و در آن گفته بود من آمده ام برای عشق به خدا. پس اگر شهدای ما راهی را انتخاب کردند آن انتخاب با بصیرت و آگاهی تمام بود.

حیدری عنوان کرد: شهدای ما فارغ التحصیلان این عالم هستی اند و بالاترین خوبی‌ها این است که انسان در راه خدا کشته شود و شهدا بهترین راه و با ارزش‌ترین راه مرگ که شهادت در راه خداست را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها در پی حذف نام شهدا از تابلوی خیابان‌ها و مدارس هستند و علت این است که نسل ما با شهدا آشنا نشوند و ایثار و از خود گذشتگی در بین ما وجود نداشته باشد، چون اگر نام شهیدی در بالای درب مدرسه‌ای نصب شود بالاخره شخصی به دنبال یافتن ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی آن شهید و علت شهادتش است.

حیدری در ادامه به شهید «ایرج رستمی» از شهدای خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در آن زمان کسی نمی‌دانست که او سرگرد است، چون او به دنبال این نبود که دیگران اورا بشناسند و او به دنیال تکلیف شخصی و الهی خودش بود. در آن زمانی که همه سوار هلی کوپتر شدند و به این شهید اصرار به آمدن و سوار شدن می‌کردند این شهید گفت «من بیسیم چی ام زخمی شده و تا اورا نجات ندهم نمی‌آیم».

شهید سرلشکر «ایرج رستمی» متولد شهرستان آشخانه از توابع خراسان شمالی، همرزم شهید «مصطفی چمران» و مسئول عملیات ستاد جنگ‌های نامنظم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار