خاطره رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید خراسان شمالی «ایرج رستمی»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان خراسان شمالی در سال ۹۱، خاطره‌ای از شهید «ایرج رستمی» از شهدای خراسان شمالی و همرزم شهید «مصطفی چمران» تعریف کرد.
کد خبر: ۴۰۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ - 20June 2020

خاطره رهبر معظم انقلاب از شهید خراسان شمالی «ایرج رستمی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس خراسان شمالی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان خراسان شمالی در سال ۹۱، خاطره‌ای از شهید «ایرج رستمی» از شهدای خراسان شمالی و همرزم شهید «مصطفی چمران» تعریف می‌کند که در ادامه می‌خوانیم:

«یک سرگرد ارتشی که بعد ما فهمیدیم ایشان اهل آشخانه است، «سرگرد رستمی» بود به میل خود، به صورت بسیجی آمده بود، در مجموعه گروه شهید چمران، آنجا فعالیت می‌کرد. بنده مکررا او را می‌دیدم؛ می‌آمد، می‌رفت.

یک شبی با مرحوم چمران نشسته بودیم راجع به مسائل جبهه و کار‌هایی که فردا داشتیم، صحبت می‌کردیم؛ در باز شد، همین شهید رستمی وارد شد. چند روزی بود من او را ندیده بودم. دیدم سرتاپایش گل آلود است؛ این پوتین‌ها گل آلود، بدنش خاک آلود، صورتش خسته، ریشش بلند؛ اما چهره را که نگاه کردم، دیدم مثل ماه می‌درخشد؛ نورانی بود.روز‌های قبل، من این حالت را در او ندیده بودم.

رفته بود در یک منطقه عملیاتی، آنجا فعالیت زیادی کرده بود؛ حالا آمده بود، می‌خواست گزارش بدهد. او بعد از چندی هم به شهادت رسید.

ارتشی بود، اما آمده بود بسیجی وارد میدان شده بود؛ فعالیت می‌کرد، مجاهدت می‌کرد، حضور فداکارانه داشت در همان مجموعه بسیجیِ شهید چمران - بعد هم به شهادت رسید.

این نورانیت را خیلی‌ها دیدند؛ ما هم دیدیم، دیگران هم بیشتر از ما دیدند. این ناشى از همان حضور فوق‌العاده است».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها