شبکه‌ صهیونیستی:

کاخ‌ سفید این هفته درباره الحاق کرانه‌ باختری تصمیم‌گیری می‌کند

یک شبکه خبری رژیم صهیونیستی خبر داد که کاخ سفید طی هفته جاری و در چند نشست درباره دادن چراغ سبز به کابینه اسرائیل برای اشغال کرانه‌باختری تصمیم‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۴۰۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ - 20June 2020

کاخ‌سفید این هفته درباره الحاق کرانه‌باختری تصمیم‌گیری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، منابع آمریکایی و صهیونیستی خبر دادند که انتظار می‌رود طی هفته جاری جلساتی در کاخ سفید برگزار شود تا درباره دادن چراغ سبز به تل‌آویو برای پیشبرد الحاق (اشغال) کرانه باختری بحث و بررسی شود.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی با انتشار این خبر گزارش داد که انتظار می‌رود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برخی از این نشست‌ها حضور پیدا کرده و شخصی باشد که در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قرار است فردا (یکشنبه) به واشنگتن سفر کند تا در نشست‌های استماعی که روز دوشنبه یا سه‌شنبه برگزار می‌شود حضور یابد.

قرار بود که «آوی برکوویتز» نماینده آمریکا در روند سازش این هفته برای انجام گفت‌وگوها به سرزمین‌های اشغالی سفر کند اما این سفر را برای حضور در مذاکرات راهبردی این هفته در واشنگتن لغو کرده است.

انتظار می‌رود که «جرد کوشنر» مشاور ترامپ، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی و خود ترامپ نیز در نشست‌های هفته جاری در واشنگتن حضور یابند.

فریدمن در حال حاضر با طرح اشغال موافق است و این در حالی است که برخی گروه‌ها با این اقدام مخالف هستند. مایک پامپئو که ماه پیش به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود با احتیاط درباره اشغال کرانه باختری صحبت می‌کرد و نگران تاثیر این اقدام بر اردن و ثبات منطقه بود اما پامپئو در حال حرکت به سوی موضع فریدمن بوده و ممکن است در حال حاضر با اشغال موافقت کند.

گفته می‌شود در حال حاضر علامت سوال بزرگ موضع کوشنر است. وی به صورت ایدئولوژیک مخالف اشغال کرانه باختری نیست اما نمی‌خواهد که این اقدام رژیم صهیونیستی به طرح سازش ترامپ موسوم به «معامله قرن» آسیب برساند.

یکی از مهمترین موضوعاتی که انتظار می‌رود در این نشست‌ها بررسی شود اختلاف داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری است.

کاخ سفید خواستار آن است که اشغال با توافق کامل میان نتانیاهو و گانتز انجام شود و سوال مطرح این است که آیا اختلافات در کابینه بر تصمیمی که در واشنگتن اتخاذ خواهد شد تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها