شهردار دلگان خبر داد؛

رونمایی از یادمان شهدای مقاومت در دلگان

«جان‌محمد دینارزهی» گفت: یادمان شهدای مقاومت در اواخر تیر همزمان با سالروز شهدای مقاومت اسلامی در دلگان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ - 21June 2020

رونمایی از یادمان شهدای مقاومت در دلگان«جان‌محمد دینارزهی» شهردار دلگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: یادمان شهدای مقاومت در آستانه افتتاح است که در اواخر تیر همزمان با سالروز شهدای مقاومت اسلامی در دلگان رونمایی خواهد شد.

وی افزود: یادمان شهدای مقاومت با مساحت تقریبا ۴ هزار مترمربع افتتاح می‌شود. در این طرح یک محراب با دو ستون به ارتفاع ۸ متر که در نمای اصلی محراب عکس ۸ شهید مقاومت و در وسط محراب نماد سردار سلیمانی نصب می‌شود.

دینارزهی در خصوص هدف از ساخت این یادمان ها گفت: حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان در دوران دفاع مقدس از جمله شهید پیربخش عبدالهی، جانباز لال بخش بامری و حسن بامری خدمات بسیار ارزنده ای خصوصا در دهه هفتاد در این شهرستان انجام دادند. قصد داشتیم تا یادمانی از ایشان و همرزمانش در شهرستان دلگان داشته باشیم.

وی ادامه داد: این بوستان تحت عنوان قرارگاه فرهنگی ساخته میشود و قرار است که کلیه مراسمات ملی، مذهبی و فرهنگی در آن برگزار شود.

شهردار شهرستان دلگان در خصوص افتتاح یادمان شهدای گمنام گفت: این یادمان برای دو شهید گمنام که در سال ۹۲ در این شهرستان به خاک سپرده شده بودند در فضایی با مساحت ۲۵ متر مربع در پارک الغدیر شهرستان دلگان و با پیگیری‌هایی که از طریق معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان و با مشورت امام جمعه شهرستان دلگان، شورای شهر و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان صورت گرفته بود تقریباً به پایان رسیده و همزمان با هفته دفاع مقدس این یادمان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار