مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

دفاع مقدس الگویی برای اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: دفاع مقدس الگویی برای اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود و اعتقاد به توانایی جوانان و توانمندی داخلی کشور، روحیه جهادی و انقلاب و بهره گیری از تجارب کشور در دوران دفاع مقدس، قطعا راهگشای مشکلات امروز کشور خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ - 21June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) دربرنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی سمنان به مناسبت چهلمین سالگر دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس ملت بزرگ ایران صرفا یک حادثه یک حادثه محلی و منطقه‌ای نبود، بلکه یک مکتب تاریخی و فرهنگساز در تاریخ کشور  و جهان بود.

وی با بیان این که جنگ ما گنجینه بزرگی از حماسه  ها، عزت و افتخار را برای مردم ایران به همراه داشت، گفت: دفاع مقدس روحیه مجاهدت در راه خدا، فداکاری، خود باوری، ایثار، جوانمردی، شجاعت، تفکر انقلابی و بیداری اسلامی و استحکام نظام اسلامی را بوجود آورد.

سلامی ادامه داد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی با  وجود این که ارتش سازمان یافته ای نداشتیم و سپاه پاسداران تازه شکل گرفته بود و هنوز ساختار نظامی و تجهیزات جنگی نداشت و درگیر با منافقین و گروهک ها در کردستان  بود ولی توانستیم با دست خالی در مقابل کل دنیا ایستادگی کنیم و فشار ناجوانمردانه‎ی دشمنان نتوانست ایران را به زانو در آورد و این یک معجزه الهی بود. ایران نه

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس به نوعي يك جنگ جهاني كوچك بود که 50 كشور از صدام حمايت سياسي و تسليحاتي كردند ولي با مقاومت رزمندگان اسلام، در رسيدن به اهداف خود ناكام ماندند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دفاع مقدس  فقظ به دوران  هشت سال جنگ تحمیلی محدود نمی شود، نهضت جهانی مقاومت و جبهه مقاومت اسلامی امروز سلسه جبالی از آن  قله با عظمت است.

وی ادامه داد: حضور جهادی مردم در زمینه های مختلف همچون سیل، زلزله و صحنه امروز مبارزه با ویروس کرونا، نعمتی الهی است و این حضور یادآور دوران  با عظمت دفاع مقدس است.

محمد حسن سلامی گفت: حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب و دفاع مقدس برای جوانان و نسل  امروز جامعه  الهام بخش است و  بصیرت و صبر و استقامت مردم در همه عرصه ها نقشه های دشمنان را خنثی کرده است.

وی با بیان این که شرایط امروز ما به مراتب سخت تر و سنگین تر از دوران دفاع مقدس است، افزود: در دوران دفاع مقدس مسیر حرکت انقلابی برای جوانان هموار بود، اما امروز جوانان در حالی مجاهدت می کنند که در سنگین ترین تهاجمات و شبیخون فرهنگی و اعتقادی دشمن قرار دارند.

سلامی با این توضیح که دفاع مقدس در واقع الگویی برای اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود، ادامه داد: اعتقاد به  توانایی جوانان و توانمندی داخلی کشور، روحیه جهادی و انقلابی، خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، بهره گیری از تجارب و شرایط سخت کشور در دوران دفاع مقدس قطعا راهگشای مشکلات امروز کشور خواهد بود.

این مسئول با بیان این که استان سمنان در 55 عمليات مهم دفاع مقدس حضور داشته است،  افزود: استان سمنان ،استان آبرومندی در دفاع مقدس و همه صحنه های انقلاب بود، سپاه استان سمنان در 24 عمليات، ارتش استان در 11 عمليات و جهاد نيز در 20 عمليات مهم دفاع مقدس حضور داشته است.

وی با بیان این  که 40 هزار رزمنده، 3000 شهید، 7550 جانباز، 258 آزاده بخشی از سهم  مردم استان در دوران انقلاب و دفاع مقدس بود، ادامه داد: نقش مؤثر مردم استان سمنان در 8 سال دفاع مقدس به گونه ای بود که به نسبت جمعیت رتبه دوم کشور در تقدیم شهدا و  رتبه نخست کشور در  اعزام بیشترین رزمنده به جبهه های حق علیه باطل را به خود اختصاص داده است.

  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس سمنان با بیان این که امسال در چهلمین سالگرد  دفاع مقدس قرار داریم افزود: چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی است که تمامی افتخارات و ثروت های عظیم آن دوران را برای جوانان و نسل جدید بازروایی و مرور کنیم و برای زنده  ماندن و ترویج این ارزش ها برنامه ریزی جدی تری داشته باشیم .

وی گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۹ کارگروه، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه های علمیه و تشکل های مردم نهاد، بانک ها، اصناف و اقشار، فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، تشکیل شده است که  برنامه  تخصصی  و شاخص را در بازه زمانی سوم خرداد  تا دهه فجر برنامه ریزی کرده اند .

سلامی با بیان این که تاکنون دستگاههای اجرایی بیش از 1700 برنامه را به  دبیرخانه  ستاد اعلام نموده است، ادامه داد: در برنامه  های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با محوریت مردم و جوانان برنامه ریزی شده است و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و نیز تجلیل و تکریم از حماسه سازان دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم در مساجدو پایگاهها،  مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، دستگا های اجرایی استان و  نیروهای مسلح مورد تاکید قرارگرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین الطاف الهی و نعمت‌هایی که شامل نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، دفاع مقدس و دستاوردهای آن است، لذا باید با گرامی داشت این ایام شکرگذار این نعمت الهی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار