مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

ارسال 103 اثر توسط هنرمندان خراسان رضوی به چهارمین جشنواره ملی «فانوس»

جواد فرهنگ‌نژاد گفت: با توجه به سقف تعیین شده از سوی سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 103 اثر در قالب‌های مختلف هنری توسط هنرمندان استان خراسان رضوی به دبیرخانه جشنواره ملی «فانوس» ارسال شده است.
کد خبر: ۴۰۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ - 21June 2020

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌‌پرس در مشهد اظهار داشت: جشنواره فانوس روشنگر مسیر فرهنگی هنری در عرصه تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس است و مشوق هنرمندان خصوصاً هنرمندان انقلابی و فعال در این عرصه خواهد بود. امیدواریم با برقراری ارتباط سازنده با این عزیزان هر سال شاهد حضور بیش از پیش هنرمندان در این جشنواره باشیم.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به عنوان مهد فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد تا در حوزه دفاع مقدس، آثار تأثیرگذار و فاخری را تولید و به جامعه عرضه کند، گفت: در سومین جشنواره ملی «فانوس» 10 هنرمند این استان در رشته‌های تئاتر، فیلم مستند، موسیقی با کلام، نماهنگ، فیلمنامه کوتاه، مجسمه‌‌سازی و عکس خوش درخشیدند و مقاوم اول کشوری را از آن خود کردند.

فرهنگ‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه فراخوان چهارمین جشنواره ملی فانوس در زمستان سال گذشته در استان اعلام شده است، افزود: موضوعات این جشنواره شامل شهیدان، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های ایثارگران است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: هنرمندان این استان آثار خود را در قالب‌های تلویزیونی و سینمایی، رادیویی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، بخش ویژه مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی و بخش آزاد به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی فانوس ارسال کردند.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به سقف تعیین شده از سوی سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 103 اثر در قالب‌های مختلف جشنواره توسط هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.

فرهنگ‌نژاد در ادامه آمار آثار ارسالی به جشنواره ملی فانوس را به تفکیک ارائه کرد و گفت: در بخش تلویزیونی و سینمایی 20 اثر در قالب فیلم کوتاه، مستند و بلند، بخش رادیویی سه اثر، بخش موسیقی و سرود 11 اثر، بخش ویژه مکتب شهید سلیمانی چهار اثر، بخش هنرهای تجسمی 17 اثر، بخش هنرهای نمایشی 9 و بخش آزاد 39 اثر توسط هنرمندان استان ارسال شده که این آثار با توجه به شرایط و مقررات جشنواره در سال 1398 تولید شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: برگزاری جشنواره فانوس باعث ایجاد روحیه انقلابی و معنوی و نشاط فرهنگی در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد و تاثیرات عمیقی بر فرهنگ و هنر استان خواهد داشت. امید است با پشتیبانی و حمایت‌ دستگاه‌های فرهنگی استان از هنرمندان، شاهد تولید آثار فاخر هنری در حوزه دفاع مقدس و غنی بخشی به این حماسه ماندگار باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار