مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع):

شهدای روحانی بهترین الگوهای مکارم و محاسن اخلاق هستند

حجت‌الاسلام برهان باقری گفت: با توجه به وظیفه روحانیت نسبت به تبلیغ مکارم و محاسن اخلاق که بیمه شدن جامعه در برابر ناهنجاری‌ها را به همراه خواهد داشت، شهدا را می‌توان به عنوان بهترین الگوهای مکارم و محاسن اخلاق از طریق فضای مجازی به نسل جدید معرفی کرد.
کد خبر: ۴۰۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ - 21June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روحانیت استان خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «برهان باقری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) و سایر اعضا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام باقری در این نشست اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان بعد از حوزه علمیه قم بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشته است.

وی در ادامه گفت: برنامه‌های خوبی در راستای معرفی شهدا تولید شده اما با توجه به تعداد شهدای روحانی که در مقایسه با سایر اقشار، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است آنگونه که باید و شاید به شهدای روحانی پرداخته نشده که نیاز به تلاش مجدانه‌ای در این حوزه است.

باقری در ادامه به حضور مؤثر روحانیون در یگان‌های رزم پرداخت و افزود: در طول دفاع مقدس اگر در گردانی روحانی حضور نداشت فرمانده گردان احساس می‌کرد که گردان کمبودی دارد؛ بر همین اساس حضور طلبه و روحانی در کنار فرماندهان و رزمندگان قوت قلبی برای آنها بود. اکثر روحانیونی که در دفاع مقدس حضور داشتند روحانیون رزمی و یا رزمی تبلیغی بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنانش به سرمایه‌گذاری دشمن بر نسل آینده کشور اشاره کرد و بیان داشت: دشمن تمام توجه خود را به کودکان و نوجوانان معطوف کرده و به دنبال ایجاد گسست بین روحانیون و نسل آینده است؛ بر همین اساس شهدای روحانی بهترین حلقه وصل بین نسل جدید با روحانیت هستند.

وی تأکید کرد: برای معرفی شهدای روحانی به نسل جدید در ابتدا باید به زوایای دیگر و سیره آنها پرداخته شود و در ادامه به جنبه‌های تبلیغی شهدای روحانی توجه داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) در ادامه بر استفاده از فضای مجازی برای معرفی شهدا تأکید کرد و بیان داشت: اگر در فضای مجازی تولیدات فاخری داشتیم که ناظر بر مخاطبین ببود ارزش‌های مورد نظر در تولیدات از فضای مجازی به فضای حقیقی منتقل می‌شوند و در زندگی نسل جدید عملیاتی خواهد شد.

باقری در پایان گفت: با توجه به وظیفه روحانیت نسبت به تبلیغ مکارم و محاسن اخلاق که بیمه شدن جامعه در برابر ناهنجاری‌ها را به همراه خواهد داشت، شهدا را می‌توان به عنوان بهترین الگوهای مکارم و محاسن اخلاق از طریق فضای مجازی به نسل جدید معرفی کرد.

نقش روحانیت در دفاع مقدس با هیچ یک از اقشار قابل مقایسه نیست

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست ضمن تشریح مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ابراز داشت: نقش روحانیت در دفاع مقدس نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری بود که باید به زبان‌های مختلف به آن پرداخته و به جامعه ارائه شود.

وی افزود: اقدامات تبلیغی روحانیون در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه برای اعزام‌ رزمندگان اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل، بسیار حائز اهمیت بود. گروه دیگری از روحانیون نیز در قالب نیروهای رزمی تبلیغی در خط مقدم جبهه در کنار سایر رزمندگان حضور پیدا می‌کردند؛ لذا نقش روحانیت در دفاع مقدس با هیچ یک از اقشار قابل مقایسه نیست.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: برای پرداختن به نقش روحانیت در دفاع مقدس نیاز به ظرفیت‌هایی هست که بخشی از آن در اداره‌کل حفظ آثار استان وجود دارد که تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از این ظرفیت‌ها است.

این مسئول در پایان گفت: برای پرداختن به نقش روحانیت در دفاع مقدس و برجسته کردن این نقش در دانشنامه استانی، نیاز به اسناد، مدارک و اطلاعاتی روحانیون ایثارگر و شهدای روحانی است تا بر اساس ساز‌وکاری که برای آن در نظر گرفته خواهد شد اسناد و اطلاعات در اختیار پژوهگشران حوزه تدوین دانشنامه استان دفاع مقدس قرار گیرد.

برگزاری 15 روزه جلسات شورای هماهنگی، ارائه آخرین لیست شهدا، جانبازان و آزادگان روحانی استان، ارائه اسناد و اطلاعات جمع‌آوری شده از حضور روحانیون خراسانی در دفاع مقدس، ارائه آثار تولید شده در حوزه شهدای روحانی توسط اعضا به شورای هماهنگی و معرفی روحانیون شاخص جهت انجام مصاحبه و تهیه تاریخ شفاهی، از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها