در گفت‌وگو با رئیس بسیج اصناف یزد مطرح شد؛

اصناف و بازاریان هم‌قدم با انقلاب و نظام

«سرهنگ اصغر سلمانی» ‌رئیس بسیج اصناف یزد گفت: اصناف هر کجا که انقلاب و نظام به آنها نیاز داشت، از مال و جان خود مایه گذاشتند و کوتاهی نکردند.
کد خبر: ۴۰۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ - 21June 2020

«سرهنگ اصغر سلمانی» ‌رئیس بسیج اصناف یزد در گفت‌وگو  با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، ضمن عرض تبریک روز اصناف اظهار داشت: اصناف و بازاریان نقش خیلی مهمی در اقتصاد جامعه دارند و کمک های همه جانبه آن‌ها، به‌خصوص در زمان 8 سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

سلمانی در ادامه بیان کرد: اصناف و بازاریان ما، مانند بزرگ‌مرد «حاج عراقی»، نقش بسیاری در حمایت‌های مادی و معنوی، در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند . نمونه بارز این حمایت تعطیلی بازار بود که علاوه بر فشار هایی که ساواک وارد می کرد، مغازه ها را تعطیل کردند و به دعوت امام لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه اولین گروهی که حضرت امام (ره) در نهضت به آن‌ها تبریک گفت، بازاریان بودند، تصریح کرد:  از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اصناف و بازاریان قدرت این نهضت هستند. وقتی خاطرات را مرور می کنیم ارتباط بسیاری بین اصناف و بازاریان و علما وجود دارد. با جان و دل حرف های علما را گوش می دادند و به آن عمل می کردند.

وی همچنین بیان کرد: حضرت آیت الله خاتمی، حضرت آیت الله سید جواد مدرسی و حضرت آیت الله صدوقی بزرگانی بودند که اصناف و بازاریان به حرف‌های آنها با جان و دل گوش می‌دادند و پذیرای سخنان این بزرگان بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اصناف در بحث های پشتیبانی دفاع مقدس، در جبهه در خرید وسایل، ماشین، تجهیزات، مایحتاج نیروها و رزمنده‌ها فعال بودند اظهار کرد: بیش از ۴۵۰ شهید از شهدای استان ما، شهدای اصناف هستند که جان خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

سرهنگ سلمانی ادامه داد: اصناف و بازاریان هم در بحث کمک به دفاع و هم در بحث کمک به خانواده های نیازمند در خط مقدم بودند و نشان دادند هرکجا نظام و انقلاب به آنها نیاز دارد پیش‌قدم هستند. در شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، شرایطی که در جنگ به تمام اقتصادی هستیم، کار می کنند که متاسفانه مسئولان با تصمیم های غلط با بی‌تدبیری باعث نوسانات و افزایش ناگهانی قیمت ها هستند باز هم اصناف و بازاریان نقش آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصناف هم در بحث ازدواج، حداقل جهیزیه و هم در بحث درمان، در بحث آزادی زندانیان، کمک های بسیار خوبی را انجام داده اند اظهار کرد: در همه مراسمات حضور پیدا کرده و گوش به حرف رهبرمعظم انقلاب دادند با اینکه در بعضی جاها، بعضی از عزیزان به ظاهر کاسب هستند و کاسب واقعی نیستند ولی اکثریت کمک بسیار خوبی کردند در شرایط کرونا در بحث تولید ماسک، تولید محلول و دستکش تولیدی های خیاطی را به تولیدی ماسک تبدیل کردند.

وی در ادامه گفت: در اوایل خرید تجهیزات بیمارستان که حدود ۸۰ ،۹۰ درصد کسبه تعطیل بودند، باز همین اصناف کمک می کردند و به بیمارستان هایی که درگیر کرونا بودند، مثل بیمارستان «شهید صدوقی» و «شهدای کارگر» کمک کردند و سه هزار بسته معیشتی بزرگان کسبه و بازار محیا و اهدا کردند.

سلمانی بیان کرد: بازاریان انصافاً سنگ تمام گذاشتند و در صحنه بودند ،حتی کمک آنها در اربعین برای آماده سازی موکب ها بر کسی پوشیده نیست که در بحث زلزله، سیل ، کمکهای خیرین اصناف نقش بسیاری داشت. اصناف هر کجا که انقلاب و نظام به آنها نیاز داشت از مال و جان خود مایه گذاشتند و کوتاهی نکردند.

سلمانی در پایان اظهار کرد: در اینجا گلایه‌های ما به بعضی از مسئولین، بعضی از دستگاه‌ها است که قدرشناسی ندارند یا قوانینی را که وضع کردند، اصلاح نمی کنند یا قوانین جدید را وضع می کنند که شرایط را روز به روز بدتر می کند.ما باید به اصناف و بازاریان که نقش بسیار مهمی در فرهنگ و اقتصاد جامعه دارند توجه کنیم و قدر آنها را بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها