فرمانده تیپ ۴۵ نیروی مخصوص ارتش در شوشتر:

تیپ ۴۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش آماده مقابله با هر نوع تهدید و تجاوز است

امیر سرتیپ دوم حمید عباس نژاد گفت: تیپ ۴۵ مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش از زبده‌ترین نظامیان کشور تشکیل شده که با طی کردن دوره‌های مختلف از جمله چتربازی، غواصی و تکاوری آماده مقابله با هر نوع تهدید و تجاوز است.
کد خبر: ۴۰۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ - 21June 2020

تیپ ۴۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش آماده مقابله با هر نوع تهدید و تجاوز است

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، امیر سرتیپ دوم سید «حمید عباس نژاد» فرمانده تیپ ۴۵ نیروی مخصوص ارتش در شوشتر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت های یگان خود پرداخت و اظهار داشت: تاکنون پنج هزار مورد غربالگری و ویزیت توسط پزشکان و کادر درمانی تیپ ۴۵ نیروی مخصوص ارتش در شوشتر انجام شده است.

وی افزود: تیپ ۴۵ مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش از زبده‌ترین نظامیان کشور تشکیل شده که با طی کردن دوره‌های مختلف از جمله چتربازی، غواصی و تکاوری آماده مقابله با هر نوع تهدید و تجاوز است.

عباس نژاد گفت: این یگان با ظرفیت سه هزار نیرو در شهرستان شوشتر مستقر بوده که انواع آموزش‌های تخصصی در بخش‌ انفرادی و گروهی شامل رزم تکاور، کمین و ضدکمین، رزم شبانه و برنامه‌های تیراندازی با انواع سلاح‌ را گذرانده است.

فرمانده تیپ ۴۵ نیروی مخصوص شوشتر ادامه داد: این یگان همچنین علاوه بر حفظ آمادگی رزمی و تقویت سطح آموزش‌های تخصصی خود، امنیت مرزهایی را که در آن مستقر است نیز تامین می‌کند.

وی افزود: تیپ ۴۵ تکاور، یک واحد عمیاتی واکنش سریع است که بنابر نیاز و با تدبیر فرماندهی قرارگاه در مرزهای غربی خوزستان در میدان حاضر می‌شود. یگان‌های تیپ ۴۵ تکاور از منطقه دهلران تا هویزه مستقر هستند و وضعیت مرزهای جنوبی کشور را در اشراف کامل نظامی و امنیتی خود دارند.

امیر سرتیپ دوم عباس نژاد بیان کرد: تیپ ۴۵ نیروی مخصوص شوشتر در سیل فروردین پارسال نیز به صورت شبانه روزی در خدمت مردم گرفتار در سیل بود و اکنون نیز باتوجه به شیوه ویروس کرونا دو پزشک را به بیمارستان خاتم الانبیا، دو پزشک به بیمارستان گوریه و یک پزشک نیز به بیمارستان الهادی برای کمک به کادر درمانی اعزام کرده است.

فرمانده تیپ ۴۵ نیروی مخصوص شوشتر گفت: همچنین دو دستگاه آمبولانس به حالت آماده باش برای استفاده در زمان بحران در خدمت علوم پزشکی شوشتر قرار گرفته است.

وی افزود: از دیگر خدمات این یگان در خصوص مقابله با ویروس کرونا می‌توان به تولید و تهیه ماسک و مواد ضدعفونی و توزیع در مناطق محروم شهرستان شوشتر اشاره کرد.

امیر سرتیپ دوم عباس نژاد در پایان گفت: در پیاده روی اربعین پارسال نیز تامین امنیت زایران امام حسین(ع) در استان خوزستان با تیپ ۴۵ نیروی مخصوص شوشتر بود که سند افتخار و نوکری این یگان برای نظام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار