مذاکرات سری شورای انتقالی جنوب یمن با تل‌آویو

یک روزنامه صهیونیستی از مذاکرات محرمانه شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات با تل‌آویو و رابطه خوب میان دو طرف خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ - 22June 2020

مذاکرات سری شورای انتقالی جنوب یمن با تل‌آویوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» وابسته به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گزارش تحت عنوان «دوست مخفی جدید اسرائیل در یمن» نوشت: یک حکومت جدید در جنوب یمن به ریاست «عیدروس قاسم عبدالعزیز الزبیدی» ارتباطات خوبی با اسرائیل دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که مذاکرات محرمانه‌ای میان مقامات رژیم صهیونیستی و دولت حاکم بر جنوب یمن در جریان است.

در این گزارش نوشته شده است: شورای انتقالی جنوب یمن کنترل این منطقه را به دست گرفته است؛ الزبیدی پیش از این از همکاری مثبت خود با اسرائیل خبر داده بود؛ «هانی بن بریک» معاون سابق رئیس شورای انتقالی جنوب یمن نیز پیش از این از لزوم عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی و اسرائیل سخن گفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: جنگ در یمن وارد مرحله جدیدی شده چراکه شورای انتقالی جنوب از ائتلاف سعودی فاصله گرفته است؛ دولت شورای انتقالی جنوب یمن در نزدیکی یکی از مهم‌ترین تنگه‌های استراتژیک و مشخصا در نزدیکی باب المندب میان دریای سرخ و خلیج عدن و کانال سوئز مستقر شده است.

منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که تل‌آویو خود را برای برگزاری دیگر نشست‌های محرمانه با شورای انتقالی جنوب یمن آماده می‌کند.

عناصر وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات قرار دارند و به‌تازگی کنترل کامل مجمع الجزایر سقطری را به دست گرفته‌اند؛ شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار