نقض آتش‌بس ادعایی سعودی در یمن با بمباران ۳ استان/ بی‌توجهی فرستاده سازمان ملل به تشدید حملات سعودی‌ها

جنگنده‌های متجاوز سعودی سه استان در یمن را هدف حملات خود قرار دادند؛ از سوی دیگر فرستاده سازمان ملل بدون اشاره به حملات روزانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه مناطق مسکونی یمن خواهان توقف درگیری‌های نظامی در این کشور شد.
کد خبر: ۴۰۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ - 22June 2020

نقض آتش‌بس ادعایی سعودی در یمن با بمباران ۳ استان/ بی‌توجهی فرستاده سازمان ملل به تشدید حملات سعودی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه المسیره، جنگنده‌های متجاوز سعودی بار دیگر آتش‌بس ادعایی خود در یمن را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته مناطق مختلف یمن از جمله سه استان این کشور هدف حملات هوایی جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند.

طبق اعلام رسانه‌های عربی، مناطق مسکونی در استان‌های مأرب، الجوف و البیضاء هدف سنگین‌ترین حملات جنگنده‌های سعودی قرار گرفته است.

به گزارش رأی الیوم، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن مجددا بدون توجه و اشاره به حملات ائتلاف سعودی علیه مناطق مسکونی این کشور خواهان کاهش درگیری‌های نظامی در یمن شد.

وی با اشاره به عملیات دفاعی نیرو‌های انصارالله یمن در استان‌های مأرب و الجوف خواهان توقف این عملیات شد.

گریفیتس خاطرنشان کرد: این اقدامات نظامی با روح مذاکرات جاری که سازمان ملل برای اجرای آن تلاش می‌کند در تضاد است؛ ما به دنبال دستیابی به توافق آتش بس فراگیر در سراسر یمن و اتخاذ تدابیر اقتصادی برای کاهش درد‌ها و رنج‌های مردم یمن و از سر گیری روند سیاسی در این کشور هستیم.

وی هم چنین به اقدامات شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات و تنش با دولت مستعفی این کشور تحت حمایت عربستان اشاره کرده و اعلام کرد که توافق ریاض میان دو طرف باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار