معرفی کتاب؛

«شقایق سیرتان باغ دانش»

«شقایق سیرتان باغ دانش» کتابی که به شرح زندگی معلمان و دانش‌آموزان شهید استان سیستان و بلوچستان با قلم «غلامرضا سرابی» به نگارش در آمده است.
کد خبر: ۴۰۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 26June 2020

«شقایق سیرتان باغ دانش»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، «شقایق سیرتان باغ دانش» کتابی که به شرح زندگی معلمان و دانش‌آموزان شهید استان سیستان و بلوچستان با قلم «غلامرضا سرابی» به نگارش در آمده است.

این کتاب شامل عکس و مشخصاتی شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و تاریخ و محل شهادت با ذکر بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهدا ضمیمه هر زندگی‌نامه است و کتاب با عکس‌های رنگی برخی از رزمندگان و شهدا همراه است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

معلم شهید احمد محمد حسینی در سال ۱۳۴۲ در طاهر آباد کاشان بدنیا آمد. در دوران کودکی و نوجوانی با توصیه و تاکید خانواده در اکثر برنامه‌های مذهبی شرکت می‌کرد. پس از اتمام تحصیلات به واسطه همان عشق و علاقه وافر به برنامه‌های مذهبی و دینی وارد نهاد مقدس امور تربیتی شد.

شهید حسینی برای انجام برنامه های تربیتی شب و روز نمی شناخت. آموزش و انجام فرائض دینی را سرلوحه کارش کرده بود. از خصوصیات بارز شهید حسینی عامل بودن به اوامر الهی و فرائض دینی بود. علی‌رغم گرفتاری و نیاز شدید امور تربیتی، وقتی هر از چندگاه پیکر دوستانش را می‌دید که بر امواج خروشان دست‌های مردم به معراج می‌روند هوای رفتن می‌کرد و سرانجام کوله بار بزرگ مسئولیتی را که سالها بدوش کشیده بود بر زمین نهاد و عروس زیبای شهادت را به آغوش کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها