اعتراض صد‌ها فلسطینی در منطقه «النقب» به سیاست صهیونیست‌ها در مصادره اراضی

صد‌ها نفر از شهروندان عرب در منطقه اشغالی «النقب» دست به تظاهرات زدند و اعتراض خود را نسبت به چپاول هر چه بیشتر اراضی فلسطین اعلام کردند.
کد خبر: ۴۰۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ - 22June 2020

اعتراض صد‌ها فلسطینی در منطقه «النقب» به سیاست صهیونیست‌ها در مصادره اراضیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، صد‌ها نفر از شهروندان عرب امروز دوشنبه در منطقه اشغالی «النقب» فلسطین دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که کمیته عالی ویژه پیگیری امور فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی به همراه شماری از نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواستار برگزاری این تظاهرات شدند.

«ایمن عوده» که یکی از نمایندگان عرب کنست است، اظهار داشت: مسئولان صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند همه اراضی روستای «خربه الوطن» با مساحت بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع را مصادره کنند.

عوده گفت که نهاد موسوم به «صندوق اراضی اسرائیل» تصمیم گرفته است که سراسر اراضی روستا را درختکاری کند؛ زیرا از نظر صهیونیستها، درخت ارزش بیشتری از شهروندان عرب دارد.

صندوق اراضی اشغالی یک نهاد صهیونیستی است که اراضی متعلق به شهروندان عرب را مصادره می‌کند.

وی بر این باور است که هدف مسئولان صهیونیست، چپاول اراضی فلسطین است و شاهد همین اقدام در منطقه النقب بوده‌ایم که صهیونیست‌ها آن را به همین صورت، انجام دادند.

این نماینده عرب خاطرنشان کرد: این تظاهرات در نبرد با رژیم صهیونیستی و برای بازپسگیری حق در خربه الوطن، سرنوشت‌ساز خواهد بود.

«منصور عباس» نیز که یکی دیگر از نمایندگان عرب کنست است، در حاشیه این تظاهرات گفت: «ما در اعتراض به وضعیت مردم خود در النقب، در برابر دفاتر کابینه حضور داریم».

عباس همچنین تأکید کرد که هدف از حضور آنان در این تظاهرات، اعتراض به توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای آواره کردن ساکنان خربه الوطن و سایر روستا‌های منطقه النقب است.

نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر» اخیرا گزارش داد، ۲۱ درصد از جمعیت ساکن سرزمین‌های اشغالی را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند، اما سازمان‌های حقوق بشری رژیم صهیونیستی و فلسطین در سال ۲۰۱۷ تخمین زده‌اند که اراضی متعلق به اداره شهرداری فلسطین کمتر از ۳٪ کل زمین‌های سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‌دهند.

رژیم صهیونیستی همچنین بسیاری از قوانین نظامی و قوانین جدید را برای مصادره اراضی فلسطینی‌هایی به کار می‌گیرد که عنوان آوارگان یا مهاجران فلسطینی را یدک می‌کشند و اراضی آن‌ها را «املاک غائبین» خوانده و تحت اختیار خود گرفته است.

به گزارش دیدبان، ۳۵۰ شهرک از جمع ۳۷۰ شهرک و روستای صهیونیست‌نشینی که اسرائیل بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ تاسیس کرده است در اراضی مصادره شده از فلسطینی‌ها تاسیس شده است.

دیدبان حقوق بشر آورده است: «سیاست اراضی اسرائیل در سال‌های اخیر نه تنها نتوانسته است مصادره زمین‌های قبلی را باطل کند، بلکه محدودیت‌ها در بسیاری از موارد در زمین‌های مناسب برای رشد جمعیت افزایش یافته است؛ اسرائیل از سال ۱۹۴۸ اجازه تاسیس بیش از ۹۰۰ شهرک یهودی را داده است بدون اینکه اجازه تاسیس هیچ شهرکی را به فلسطینی‌ها بدهد به استثنای چند روستا و شهرک کوچکی که در النقب و الجلیل که آن با برنامه خود اسرائیل برای بیابان زدایی ساخته شده است».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها