نماینده عراقی: هیچ هماهنگی میان بغداد و آنکارا برای حمله به شمال عراق وجود ندارد

یک نماینده عراقی گفت که بر خلاف گزارشاتی که منتشر می‌شود، هیچ هماهنگی میان این کشور و ترکیه در خصوص حملاتی که به شمال این کشور انجام می‌گیرد، انجام نشده است.
کد خبر: ۴۰۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ - 22June 2020

نماینده عراقی: هیچ هماهنگی میان بغداد و آنکارا برای حمله به شمال عراق وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن فدعم» نماینده عضو فراکسیون ملی حکمت عراق در سخنانی هرگونه هماهنگی امنیتی میان عراق و ترکیه در خصوص حملات هوایی و توپخانه‌ای به مناطق شمال عراق را تکذیب کرد.

وی در گفت‌و‌گو با اسپوتنیک، گفت که ورود ترکیه به داخل خاک عراق بدون اجازه حکومت مرکزی محکوم است و بغداد وجود هر گروهی که امنیت کشورهای همسایه را تهدید می‌کند را نمی‌پذیرد، اما ترکیه باید به دولت عراق این فرصت را بدهد تا مانع فعالیت گروههای مسلح و معارضی که به کشورهای همسایه یورش می‌برند، شود.

«حسن فدعم» افزود: « مشکل پ.ک.ک به ترکیه مربوط است اما آن‌ها در خاک عراق حضور دارند و این مورد مربوط به عراق است و اگر از بغداد برای میانجیگری یا گفت‌و‌گو درخواست شود، عراق آماده ایفای نقش در این زمینه است.»

وی وجود هرگونه هماهنگی‌های امنیتی میان بغداد و آنکارا برای حمله به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را تکذیب کرد و گفت که گزارش‌هایی که در این خصوص منتشر می‌شود، حقیقت ندارد.

ترکیه از یک هفته پیش دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق از سر گرفته که با اعتراض شدید دولت بغداد روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها