رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه:

تدوین دستاورد‌های دفاع مقدس برای جوانان/ توان دفاعی کشور در بهترین شرایط قرار دارد

سردار علی فضلی گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تدوین دستاورد‌های دفاع مقدس برای جوانان هستیم.
کد خبر: ۴۰۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ - 23June 2020

تدوین دستاورد‌های دفاع مقدس برای جوانان/ توان دفاعی کشور در بهترین شرایط قرار داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه صبح امروز در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ در حالی در ۳۱ شهریورماه به‌صورت رسمی آغاز شده بود که ۶۰۱ بار پیش از آن رژیم بعث عراق به مرز‌های ایران تعدی کرده بود، اما با فرمان امام (ره) بر همه تکلیف شد که جوانان به جبهه‌ها بروند و به کمک ارتش از کشور دفاع کنند.

وی ادامه داد: ایستادگی مردم در دفاع مقدس موجب شد دشمن به اهدافش نرسد؛ لذا در این راه شهدای فراوانی همچون شهیدان چمران، صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی که با همان شیوه دفاع مقدس جبهه مقاومت را نیز اداره کرد، تقدیم انقلاب کردیم.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه افزود: در دفاع مقدس همه نیرو‌های مسلح و مردم ترکیب شدند و اتفاقات بزرگی را رقم زدند و توانستند هیمنه دشمن را در هم بشکنند.

سردار فضلی عنوان کرد: ۴۰ هفته به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور ویژه‌برنامه‌هایی خواهیم داشت البته در این ۴۰ هفته همه نیرو‌های تابعه سپاه شرکت خواهند داشت و به تدوین دستاورد‌های دفاع مقدس می‌پردازند.

وی گفت: امروز در همه ساعات شبانه‌روز فرزندان انقلاب اسلامی ایران با چشمان باز تحرکات دشمنان را رصد می‌کنند و با وجود همه مشکلات کشور، توان دفاعی ما در بهترین شرایط قرار دارد.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه افزود: ما در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تدوین دستاورد‌های دفاع مقدس برای جوانان هستیم؛ البته در اجرای همه برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونا پروتکل‌های مختلف بهداشتی رعایت می‌شود و از ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

تبیین ابعاد نظامی، فرهنگی و سیاسی دفاع مقدس

سردار «احمد حق‌طلب» دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز در این نشست اظهار داشت: حضور مردم در حادثه دفاع مقدس، نظام را تا سال‌ها بیمه کرد.

وی گفت: برنامه‌های هفته دفاع سال‌های گذشته از سی و‌ یکم شهریور برگزار می‌شد، اما امسال مقرر شده است که به جای یک هفته ۴۰ هفته به بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس اختصاص یابد.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: در این هفته‌ها هم نقش و‌ هم موفقیت‌های این‌حماسه بزرگ معرفی می‌شود؛ لذا چهار محور پیش‌بینی شده که در بخش اول، نیرو‌های مسلح و نیرو‌های رزمی به بیان نقش خود می‌پردازند در بخش دوم به ابعاد فرهنگی و سیاسی در دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

سردار حق‌طلب خاطرنشان کرد: تمام اقشار در دفاع هشت ساله نقش داشتند؛ لذا فرصت ۴۰ هفته‌ای فرصتی است که به نقش اقشار مختلف پرداخته شود.

وی افزود: در بخش سوم، حوادث بزرگ و تاریخی معرفی می‌شود؛ مانند بمباران شیمیایی سردشت و بیش از دو هزار و‌ ۸۰۰ بار بمباران خارگ؛ البته جشنواره‌های فرهنگی مثل فیلم، تئاتر، موسیقی و... دفاع مقدس هم در مدت ۴۰ هفته برگزار خواهد شد. همچنین در مدت ۳۲ هفته به نقش استان‌ها نیز پرداخته می‌شود.

سردار حق‌طلب گفت: یکی از محور‌های اساسی سپاه و بسیج ارائه خدمات به مردم در این شرایط خواهد بود که برپایی ۱۴ بیمارستان صحرایی، کمک به نیازمندان مثل تهیه ۴۰ هزار سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، ۴۰ هزار بسته معیشتی، پروژه‌های عمرانی بخشی از این برنامه‌هاست.

سردار «ابوذر رشیدی» معاون اجرایی نیروی دریایی سپاه هم در این نشست خبری بیان کرد: نیروی دریایی سپاه قبل از تشکیل رسمی در یگان‌ها حضور داشت، اما بعد از ابلاغ و تشکیل سه نیرو در سپاه، یگان‌های دریایی سپاه تحت امر «قرارگاه نوح» به انجام وظیفه پرداختند.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه برای اولین بار در سال ۱۳۶۶ با فرماندهی شهید «مهدوی» با نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس به نبرد پرداخت و بعد از جنگ نیز در چندین نوبت به مقابله با متجاوزان آمریکایی و‌ انگلیسی در خلیج فارس پرداختند.

وی افزود: سپاه برای جلوگیری از اقدام دشمنان در ممانعت از صادرات نفت ایران، یگان‌های خود را فعال و این حربه آن‌ها را خنثی کرد.

سردار «قدرت‌الله اسدی‌نیا» فرمانده دانشکده عاشورای نیروی هوافضای سپاه هم با بیان اینکه این نیرو سال ۱۳۶۴ با فرمان امام (ره) مبنی بر شکل‌گیری نیروی سه‌گانه سپاه تشکیل شد، گفت: تمام دستاورد‌های سپاه بیانگر توجه رزمندگان به خداوند و اطاعت از رهبری است؛ البته نقش اصلی ما، ایجاد بازدارندگی در سطح بین‌المللی است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما حضور در رژه نیرو‌های مسلح در سی و یکم شهریور هر سال است که امسال هم برگزار می‌شود و علاوه بر این، نمایشگاه‌هایی را هم در سطح شهر تهران خواهیم داشت.

سردار «بازدار» معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین هم با بیان اینکه بسیج برنامه‌های خود را در سه سطح دنبال می‌کند، گفت: بازسازی عملیات‌های دوران دفاع مقدس، یادواره شهدا، اعزام کاروان‌های راهیان نور و اعزام پیشکسوتان به مدارس، تشریح نقش هر استان در دوران دفاع مقدس در ۳۲ شب از طریق صدا و سیما و همچنین بیان نقش زنان، پزشکان، خبرنگاران، دانش‌آموزان، کارمندان و اصناف و... در دفاع مقدس، در دستور کار بسیج قرار دارد.

سردار بازدار افزود: برای تحقق شعار سال نیز بسیج زمینه اشتغال ۲۵۰ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

همچنین در این نشست، «زرگر» به نمایندگی از معاونت فرهنگی سپاه گفت: رونمایی از آثار جدید مرکز اسناد و‌ تحقیقات دفاع مقدس سپاه به همین مناسبت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها