رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری ۱۰۵ هزار نفر ساعت آموزش در سطح نیروهای مسلح کرمانشاه

«غلام الواری» از برگزاری ۱۰۵ هزار نفر ساعت آموزش در سطح نیروهای مسلح استان کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ - 23June 2020

برگزاری ۱۰۵ هزار نفر ساعت آموزش در سطح نیروهای مسلح استان کرمانشاهبه گزارش دفاع‌‌پرس از كرمانشاه، «غلام الواری» رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، علم و قضا را دو رکن اصلی دستگاه قضایی معرفی کرد و اظهار داشت: قضا و قضاوت یک نیاز و ضرورت اجتماعی در جهت احقاق حق و اجرای عدالت است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه افزود: منصب قضا از نظر شرعی از آن انبیا الهی است و خداوند در قرآن کریم در کنار تعلیم و تربیت فراهم‌ کردن زمینه‌های عدالت را بر شمرده است.

وی قضاوت را مستلزم علم دانست و گفت: قضات ۴ دسته هستند که فقط یک دسته از آنها اهل نجات هستند و آنها کسانی هستند که به حق قضاوت می‌کنند و سه دسته دیگر کسانی هستند که به ظلم حکم می‌دهند و اهل آتش هستند و به طور کلی می‌توان گفت قضات در لبه پرتگاه آتش هستند.

الواری بیان داشت: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضائیه یک قوه مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی معرفی شده که رسیدگی و صدور حکم در خصوص حفظ حقوق شهروندی، احیا حقوق عامه، احقاق حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع را بر عهده دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه ما رسیدگی به جرایم مربوط به نیروهای مسلح و محاکم نظامی است، افزود: بر این اساس اگر جرمی قبل از ورود به حوزه نظامی رخ دهد در حوزه کاری ما نیست.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰۵ هزار نفر ساعت آموزش در سطح نیروهای مسلح استان کرمانشاه طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: هر چه سطح معلومات نظامیان از قوانین و مقررات افزایش یابد به همان میزان درصد جرایم کاهش خواهد یافت و با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی سال به سال با کاهش جرایم نیروهای مسلح مواجه هستیم.

الواری ادامه داد: همچنین در جهت تقویت بنیه علمی سال گذشته ۶۰ ساعت آموزش درون سازمانی برای قضات و کارمندان برگزار شد.

این مسئول گسترش دایره امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اسلام و ضامن به پا داشتن همه فرایض دینی است و می‌تواند در کاهش جرایم بسیار مؤثر واقع شود.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار