معرفی کتاب؛

«آخرین ماموریت شناسایی»

کتاب «آخرین ماموریت شناسایی» به زندگی‌نامه و مجموعه خاطرات شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه، سردار شهید «یعقوب شکاری» پرداخته است.
کد خبر: ۴۰۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ - 23June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، کتاب «آخرین ماموریت شناسایی»، از سری کتاب‌های فانوس‌های معابر است که به قلم دکتر «ابوالحسن غفاری» به نگارش درآمده است.

این کتاب در 272 صفحه و به شمارگان 1000 جلد، به اهتمام ستاد یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه منطقه‌ای عاشورا و توسط انتشارات «31 عاشورا» چاپ شده است.

اثر فوق به زندگی‌نامه و مجموعه خاطرات شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه، سردار شهید «یعقوب شکاری» پرداخته است.

بخشی از زندگی‌نامه شهید «یعقوب شکاری» در کتاب «آخرین ماموریت شناسایی»:

یعقوب در اول شهریورماه 1343 در سراب به دنیا آمد. مثل خیلی از بچه‌ها وقتی به سنی رسید که باید به مدرسه می‌رفت، در دبستان ششم بهمن که اکنون به دبستان آزادی معروف است ثبت‌نام کرد. به اقتضای کودکی، شلوغ و بازیگوش بود از این‌رو مدیر مدرسه برای تنبیه یعقوب او را به مدرسه دیگری فرستاد.

پس از تکمیل ابتدایی، راهنمایی را در مدرسه حافظ خواند. دوران تحصیلات راهنمایی مصادف با آغاز خیزش عمومی مردم علیه نظام ستم‌شاهی بود. خداوند اراده کرده بود کاخ‌های ظلم و ستم حاکمان جور و ستم‌پیشه را با فریاد جان برکفان این مرز و بوم به لرزه درآورد. یعقوب نیز با وجود سن کم به صف انقلابیون پیوسته، در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت فعال داشت. از برادرش یوسف کوچک‌تر اما زرنگ و پر جنب و جوش بود.

جنگ که شروع شد، یعقوب تصمیم گرفت عازم جبهه شود. آموزش مقدماتی بسیج را در پادگان شهید «پیرزاده» اردبیل گذرانده و پس از آن به پیرانشهر و اشنویه اعزام شد. در سال 1361 به طور رسمی وارد مجموعه سپاه شده و آموزش پاسداری را در پادگان سیدالشهدای تبریز(خاصبان) گذراند ولی بیش از یک ماه در سپاه سراب نماند. پس از آن به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد و در واحد مخابرات لشکر عاشورا مشغول شد.

در ادامه عملیات بدر بعد از عبور از رودخانه دجله به دستور آقا مهدی باکری ماموریت یافت گروه تخریب را برای انفجار پل العماره بصره تا پای کار ببرد، اما نرسیده به پل و در اثر تیراندازی‌های دشمن به شهادت رسید و جنازه‌اش همان‌جا ماند. پیکر مطهرش سال 1375 به آغوش خانواده‌اش باز گردانده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار