جانشین فرمانده ناجا خبر داد؛

انهدام ۲۶۰ باند مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، کشفیات نیروی انتظامی بیش از ۴۲ درصد افزایش داشته و بیش از ۲۶۶ تن مواد مخدر توسط پلیس کشف و بیش از ۲۶۰ باند متلاشی شده است.
کد خبر: ۴۰۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ - 23June 2020

انهدام ۲۶۰ باند مواد مخدر در بهار ۹۹به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در نشست تخصصی با مسئولان و دست‌اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام شده‌اند، اظهار داشت: یکی از شهدای معروف در مقابله و مبارزه با مواد مخدر، سپهبد شهید قاسم سلیمانی است. این شهید بزرگوار در زمان حیاتش در شرق کشور در مبارزه با مواد افیونی جان‌فشانی کرد و سپس مسیر ضد تروریستی را در جهان ادامه داد تا به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: امروز بر همگان ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران علم‌دار و پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است و شاخص‌های بارز آن تقدیم سه هزار و ۸۰۰ شهید و اقدامات جدی در سازماندهی جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور در مرز‌هاست.

وی بیان کرد: همچنین امروز بر همگان روشن است که جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با موادمخدر مصمم بوده به گونه‌ای که در سازمان ملل صراحتاً، نقش اول ایران در مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر و ایجاد آسایش برای مردم و بشریت رقیبی در دنیا ندارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: آرمان جمهوری اسلامی بر این مبناست که جوانان ایران و سایر کشور‌ها تفاوتی ندارند و ملت‌ها و مردمان سایر کشور‌ها با ایران برابر هستند؛ لذا نیروی انتظامی به‌عنوان پرچمدار مبارزه در کشور در این راه از سازمان ملل، انتظار دارد که تمام توجهات کشور‌های دیگر را در این مسیر بسیج کند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از ابزار‌های تروریستی است که در جهان دیده شده، گفت: انتظار ما از دولت‌های کشور‌های غربی این است احساس مسئولیت کنند و ملت‌های خود را به صحنه مبارزه آورند؛ پلیس ایران تا کی باید جانباز و شهید دهد؟ پس نقش نخبگان کشور‌های غربی کجاست؟ این انتظارات کِی قرار است محقق شود؟

رضایی خاطرنشان کرد: ایران بیش از دو هزار کیلومتر از مرز‌ها را مواظبت و محافظت می‌کند که نتیجه این عملکرد افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته آن و همچنین کشف بیش از ۸۱۳ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس و افزایش ۶۶ درصدی کشف مواد مخدر در مرز‌هاست.

این مقام انتظامی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سه ماهه سال جاری، متذکر شد: در این مدت، کشفیات نیروی انتظامی بیش از ۴۲ درصد افزایش داشته و بیش از ۲۶۶ تن مواد مخدر توسط پلیس کشف و بیش از ۲۶۰ باند متلاشی شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما قربانی مواد مخدر هستیم و باید جهان در این مبارزه به صحنه بیاید، یادآور شد: دولت‌های جهان باید وظیفه خود را در امر مبارزه انجام دهند و از طریق سیستم دیپلماسی، رسانه‌ها و نمایندگان آن کشور‌ها این امر مطالبه شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها