اتحادیه عرب: هیچ‌گونه دخالت خارجی در لیبی قابل پذیرش نیست

نشست مجازی اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه امروز برگزار شد و حاضران در بیانیه‌ای با هرگونه دخالت خارجی در لیبی و ارسال سلاح و شبه‌نظامی به این کشور مخالفت کردند.
کد خبر: ۴۰۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ - 23June 2020

اتحادیه عرب: هیچ‌گونه دخالت خارجی در لیبی قابل پذیرش نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست مجازی اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه به ریاست عمان برگزار شد و شرکت کنندگان بیانیه‌ای در خصوص بحران لیبی و سد النهضه صادر کردند.

به نوشته وبگاه روزنامه الیوم السابع، وزرای خارجه عرب با تأکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت لیبی، خواستار حل و فصل سیاسی بحران در این کشور بر مبنای توافق «الصخیرات» شدند. توافقی که «خلیفه حفتر» در نُهم اردیبهشت آن را پایان یافته و خود را حاکم لیبی اعلام کرده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که هرگونه دخالت خارجی و ارسال سلاح و اعزام شبه‌نظامیان از طرف هر کشوری مردود است و همه طرف‌ها باید به قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص لیبی احترام بگذارند.

در ادامه حاضرین به مسأله بحران سد النهضه میان اتیوپی، مصر و سودان پرداخته و از آدیس آبابا خواستند تا پیش از رسیدن به یک توافق، از آبگیری سد خودداری کند.

«سامح الشکری» وزیر خارجه مصر روز گذشته (دوشنبه) گفت که اگر شورای امنیت نتواند مانع آبگیری سد النهضه از سوی اتیوپی شود، مصر به طور صریح و روشن اقدام خواهد کرد. او در خصوص کیفیت این واکنش سخنی نگفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها