حجت‌الاسلام رئیسی:

راه‌اندازی سامانه‌های برخط قوه قضائیه در راستای توجه به کرامت مردم است/ به‌دنبال دستگاه قضائی هوشمند هستیم

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه‌های برخط دستگاه قضا در راستای توجه به کرامت مردم بوده است، گفت: عملیاتی شدن این سامانه‌ها موجب شفافیت و برقراری دقیق عدالت خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 24June 2020

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از سامانه‌های الکترونیکی جدید قوه قضائیه با تشکر از کارشناسان و پژوهشگرانی که در ایجاد این سامانه‌ها تلاش داشتند، اظهار داشت: امیدواریم بهره‌گیری از این سامانه‌ها رفته رفته به تسهیل امور مردم، برقراری عدالت و افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا بیانجامد.

وی افزود: راه اندازی این سامانه‌ها در راستای تحولی است که به دنبال آن هستیم؛ لذا این تحول بدون راه‌اندازی این سامانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: تحول به معنای تسهیل در رسیدگی امور و برقراری عدالت است که این سامانه‌ها می‌تواند در این امر کمک کند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: سامانه نظرسنجی برای گرفتن نظر ارباب‌رجوع است که قطعاً می‌تواند در امر توجه به کرامت انسان مفید باشد و بخشنامه‌ها باید با ایجاد سازوکار اجرایی شود.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: اقدامات ما در راستای دولت الکترونیک است و تبادل اطلاعات باید بین دستگاه‌ها صورت بگیرد تا در عمل نیز شاهد تشکیل دولت الکترونیک باشیم.

وی تصریح کرد: دادرسی الکترونیک را قانون به رسمیت شناخته است و کرونا می‌توانست به‌عنوان تهدید برای ما تلقی شود، اما دوستان ما این تهدید را به فرصت تبدیل کردند تا دستگاه قضائی از رسیدگی به پرونده‌ها عقب نماند. دادرسی‌های الکترونیک هزینه و رفت و آمد را کاهش می‌دهد و در عوض کارآیی را بالا خواهد برد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه‌هایی که در امر مبارزه با قاچاق می‌تواند به ما کمک کند، به‌صورت ۱۰۰ درصدی عملیاتی شده است که نتیجه آن نیز مقابله جدی با قاچاق است.

وی گفت: در این سال یکی از مهمترین اولویت‌های ما توجه به کرامت انسان‌ها بوده که ایجاد سامانه‌های برخط نیز در همین راستا بوده است و از طرفی یکی دیگر از فواید راه‌اندازی این سامانه‌ها ایجاد شفافیت برای مردم است و همه ما باید به سمت قوه قضائیه هوشمند حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: مسئله انتشار و نقد آرای قضائی یکی از مسائل مهمی است که به دنبال آن بودیم و امروز زمینه این کار فراهم شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: امیدواریم اقدامات دوستان ما رضایت خداوند را در پی داشته باشد و حضرت امام رضا (ع) از اقدامات ما راضی باشند و گام‌های استوار همکارانم در آینده موجب شفافیت شود و دادرسی‌های الکترونیک و اجرای عدالت تأثیر به‌سزایی داشته باشد. اگر این اقدامات به نحو احسن انجام شود، قطعاً اعتماد مردم به قوه قضائیه و در نتیجه نظام جمهوری اسلامی ایران دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار