مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران خبر داد؛

اعزام هزار و ۹۰۰ زائر اولی مازندرانی به مشهد مقدس

«محمداسماعیل امامزاده» از اعزام هزار و ۹۰۰ زائر اولی مازندرانی به مشهد مقدس در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 24June 2020

اعزام هزار و 900 زائر اولی مازندرانی به مشهد مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمداسماعیل امامزاده» مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران  پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه کرامت با بیان اینکه کانون خادمیاری در استان از سال 95 تشکیل شده است، اظهار داشت: مردمی‌ترین تشکیلات کشور تشکیلات نظام خادمیاری آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به تشکیل کاروان «زیرسایه خورشید» در دهه کرامت گفت: برنامه‌های این دهه همراه با تجلیل و تکریم به صورت مردمی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

امامزاده از افتتاح سه واحد مسکونی محرومین در شهر سیل‌زده سیمرغ در این دهه خبر داد و گفت: دفتر آستان قدس رضوی در استان 9 واحد مسکونی محرومین را تقبل کرده بود که به همت خادمیاران کار ساخت آنها با اعتبار یک میلیارد تومان رو به اتمام است و مابقی واحدها نیز تا یک ماه آینده تحویل خواهند شد.

این مسئول از توزیع 29 هزار سبد کالا به ارزش 5 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین 5 هزار و 241 نیازمند به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک نقدی دریافت کردند.

امامزاده از کمک یک میلیارد و 400 میلیون تومانی جهت تهیه جهیزیه 480 زوج جوان خبر داد و گفت: همچنین جهت تأمین داروی 3 هزار و 147 بیمار نیز یک میلیارد و 57 میلیون تومان هزینه شد.

این مسئول از بازسازی 438 مسکن محروم با اعتبار یک میلیارد و 333 میلیون تومان خبر داد و افزود: همچنین هزار و 900 زائر اولی به مشهد اعزام شدند.

امامزاده در ادامه از فعالیت 15 گروه جهادی خادمیاری در استان در بهسازی و نوسازی مسکن محرومین خبر داد و گفت: در مجموع در سال گذشته به بیش از 48 هزار و 328 نفر حدود 15 میلیارد و 322 میلیون تومان خدمات ارائه شد.

وی با بیان اینکه در بحث کرونا نیز حضور خادمیاران جهت تقویت روحیه در بخش‌های بیمارستانی تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: توزیع 6 هزا غذای متبرک و توزیع 25 هزار سبد کالا در رزمایش مواسات از جمله اقدامات در ایام مقابله با کرونا بوده است.

امامزاده با اشاره به اینکه جذب خادمیاران رضوی از سال 95 از طریق سامانه آغاز شد، از ثبت‌نام 241 هزار نفر خبر داد و گفت: فعالیت سامانه در سال 97 به دلیل ساماندهی ثبت‌نام شدگان بسته شد و در حال حاضر 15 هزاز داریم که 10 هزار و 265 نفر سازماندهی شدند.

این مسئول با بیان اینکه خامیاران در دو گروه تقسیم می‌شوند و در 25 کانون موضوعی و محله‌ای فعالیت می‌کنند، گفت: 16 کانون فرهنگی و 9 کانون خدمات اجتماعی متناسب با جغرافیای زیستی به رفع نیاز محرومین می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها