مروری بر زندگی سردار شهید «جمال خانی مقدم»؛

با تمام وجود رهبر را، چون نگین انگشتر در برگیرید + تصاویر

در بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید «جمال خانی مقدم» آمده است: «با تمام وجودتان و با اخلاص، پاسدار این انقلاب باشید و رهبر را، چون نگین انگشتر در برگیرید.»
کد خبر: ۴۰۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ - 24June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «جمال خانی مقدم» در تاریخ 20 تير 1342 در خانواده‌ای متدین و زحمتکش در یزد متولد شد. وی دوران کودکی را با فراگیری آداب و اخلاق اسلامی پشت سر گذاشت. وی هنگامی‌که به 6 سالگی رسید، برای تحصیل به دبستان شهید اعلاءزاده رفت. سپس دوره راهنمایی را در مدرسه فقیهی پست سر گذاشت و دوره متوسطه را در مجتمع فقیه خراسانی به پایان رسانید.

وی در ایام جوانی چهره‌ای شاد و بانشاط داشت. در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی حضوری فعال داشت و در جلسات مذهبی، به ویژه کلاس‌های قرآن و احکام، شرکت می‌کرد. علاوه بر جدیت در کارها و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، از اخلاق و روحیه خوبی برخوردار بود. انجام عبادات را جزء وظایف اصلی خود شمرده و لحظه‌ای از آن غافل نمی‌شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تهدیدهای آمریکای جهان‌خوار علیه جمهوری اسلامی، آنگاه که حضرت امام خمینی فرمان تشکیل بسیج بیست میلیونی را داد، به خیل بسیجیان پیوست و آماده دفاع از میهن اسلامی شد.

وی پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در جبهه‌ها با مسئولیت‌های آرپی‌چی‌زن، فرمانده گروهان پی‌ام‌پی و فرمانده گردان، به مدت 52 ماه، افتخارآفرین جبهه‌های نبرد بود. وی در پشت جبهه، با مسئولیت‌های مربی عقیدتی و مسئول اردوگاه آموزشی قائم ‌آل‌محمد (عج) سانیج، در راه آموزش عقیدتی و نظامی فرزندان این مرز و بوم، تلاشی وافر داشت.

وی سرانجام در تاريخ 23 خرداد 1367 در عملیات بیت‌المقدس 7 در منطقه شلمچه، در حالی ‌که فرماندهی گردان حضرت رسول (ص) را به عهده داشت، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

از این شهید بزرگوار دو فرزند بنام های «فاطمه» و «مصطفی» به یادگار مانده است.

سردار شهید جمال خانی در وصیت‌نامه خود به ملت ایران و مسئولین کشور، نسبت به ضرورت حفظ نظام هشدار می‌دهد و می‌نویسد:

«این حکومت حاصل دست‌رنج هزاران شهید، مفقود، اسیر و جانباز می‌باشد. خدا را گواه می‌گیرم، اگر کوتاهی کنید، فردای قیامت در دادگاه عدل الهی روسیاه و شرمنده‌اید! با تمام وجودتان و با اخلاص، پاسدار این انقلاب باشید و رهبر را چون نگین انگشتر در برگیرید.»

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها