مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان:

نقش پیشکسوتان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بی‌بدیل است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: نقش پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان نیروهای ارزشمند در انتقال از خودگذشتگی‌ها و فرهنگ دفاع مقدس بی‌بدیل است.
کد خبر: ۴۰۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ - 24June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان در جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان آمادگی همکاری در زمینه انتقال تجربیات پیشکسوتان را دارد.

وی افزود: پیشکسوتان در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نیروهای ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ ایثار شهادت محسوب می‌شوند و انتقال این خودگذشتگی‌ها و ایثار و شجاعت‌های آن دوران به نسل هایی که جنگ را ندیده‌ و لمس نکرده‌اند بسیار ستودنی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: نقش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به عنوان نیروهای ارزشمند در انتقال از خودگذشتگی ها و فرهنگ دفاع مقدس به جامعه و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌بدیل است.

در ادامه این نشست «ابراهیم شهریاری» از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه پیشکسوتان به عنوان خط شکنان دیروز نبایدبه فراموشی گذاشته شوند افزود: در بحث پیشکسوتان، شهید حاج «قاسم سلیمانی» بسیار تاکید داشت که از پیشکسوتان در جهت انتقال تجریبات، روایتگری و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس استفاده شود.

وی با بیان اینکه دورهم جمع کردن پیشکسوتان دوران دفاع مقدس کار بسیار ارزشمندی است بیان داشت: این عزیزان از توانایی‌های بسیاری برخوردار هستند، آنها در جبهه های جنگ نیروها را هدایت کردند و جنگ را به نتیجه رساندند و امروز باید از تجربیات و کارهای ارزشمند و فعالیت‌های آنها در جهت پیشبرد فرهنگ و کمک به حفظ نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

همچنین «سیدمجید هنری» مسئول راویان دفاع مقدس استان با بیان اینکه جوانان امروز به فرهنگ دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌ها بسیار علاقه‌مند هستند گفت: تعداد زیادی از جوانان جهت بحث روایتگری ثبت‌نام کردند و علاقه‌مند هستند در این عرصه خدمت کنند و حتی تعدادی از آنها درخواست حضور در اردوهای غرب کشور را دارند.

وی با بیان اینکه باید از فرهنگ غنی دفاع مقدس در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد گفت: دشمنان در صدد این هستند که این دوران به فراموشی سپرده شود و آنها از هر راهی برای رسیدن به این هدف تلاش کردند و البته به هیچ موفقیتی دست پیدا نکردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار