هشدار درباره اعمال فشار آمریکا برای ادامه حضور در عراق و تأمین منافع رژیم صهیونیستی

یک تحلیلگر سیاسی عراق درباره اعمال فشار آمریکا بر این کشور به منظور ابقای نظامیانش در عراق و تأمین منافع رژیم صهیونیستی هشدار داد.
کد خبر: ۴۰۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ - 24June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق اظهار داشت که آمریکا، عراق را به عنوان مرکز و قلب منطقه می‌داند که خروج از آن خسارت زیادی برای آمریکا و منافع آن خواهد داشت و زمینه را برای توسعه نفوذ روسیه فراهم می‌سازد.

الطائی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» درباره اعمال فشار آمریکا بر عراق به منظور ابقای نظامیانش در این کشور و تأمین منافع رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد.

او گفت که آمریکا به دنبال باقی ماندن در عراق است چرا که این کشور را به عنوان قلب منطقه می‌داند و از سوی دیگر از روسیه ترس دارد و سعی دارد نقش روس‌ها در منطقه را محدود کند.

الطائی تصریح کرد که آمریکا برای اعمال فشار‌های مختلف بر عراق در دوره آینده تلاش خواهد کرد از جمله اینکه از اهرم مالی استفاده خواهد کرد و چه بسا به اعمال تحریم‌های بدون دلیل قانع‌کننده روی آورد و حضور بسیاری از عراقی‌هایی که در گذشته به داعش پیوسته‌اند را بهانه خود قرار داده و عراق را یکی از کشور‌های حامی تروریسم معرفی کند.

او افزود که آمریکا سعی دارد شمار زیادی از عراقی‌ها را جذب داعش کرده و چنین وانمود کند که داعش یک گروه تروریستی عراقی است و فرماندهان و حامیان مالی آن از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و آمریکا نیستند در نتیجه به اعمال تحریم علیه عراق تهدید کند.

این تحلیلگر سیاسی عراق همچنین گفت که آمریکا ممکن است از اهرم تحریم‌ها برای اعمال فشار بر عراق به منظور باقی ماندن نظامیانش در خاک این کشور و سیطره بر محور راهبردی بین بغداد، دمشق، بیروت و تهران بهره ببرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها