القدس العربی: شورای انتقالی جنوب یمن اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد

نایب رئیس هیأت موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» وابسته به امارات تصریح کرد که این شورا، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد.
کد خبر: ۴۰۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ - 24June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هانی بن بریک» نایب رئیس هیأت موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن («المجلس الانتقالی الجنوبی) از موضع حقیقی این شورای تحت حمایت امارات در قبال رژیم صهیونیستی پرده بر داشت.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، وی که به سخنان جنجالی‌اش معروف است، اظهار داشت: شورای انتقالی کشور اسرائیل در کنار کشور فلسطین را تایید می‌کند و باید این پرونده از سوی طرف اسرائیلی پایان یابد تا از آن سوء استفاده نشود.

وی با تایید این ادعای رژیم صهیونیستی که در خاک خود حضور دارد و اشغالگر نیست، تصریح کرد: شورای انتقالی هیچ دشمنی با هیچ دولت یا دین یا شخصی در جهان ندارد.

بریک پیشتر نیز سخنان سوال‌برانگیزی بر زبان آورده بود. به عنوان مثال وی فتوای جواز روزه‌خواری در ماه رمضان برای نیرو‌های شورای انتقالی و نیز جواز قتل سرباز یمنی را صادر کرده بود.

از سوی دیگر، «حسین الحنشی» رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی و آماری عدن که یک مرکز مرتبط با شورای انتقالی و جدایی‌طلب جنوب یمن است نیز به مصاحبه‌اش با یک شبکه اسرائیلی افتخار می‌کند.

به نوشته القدس العربی، الحنشی، این اقدامش - که در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، صورت گرفته، را در صفحه فیس‌بوکش به صورتی مضحک توجیه می‌کند و می‌نویسد: «این مصاحبه انجام شد تا راه شخصیت‌های «اخوان المسلمین» را برای مشارکت در این تلویزیون عربی‌زبانِ اسرائیل ببندد.»

چند روز پیش، روزنامه «اسرائیل هیوم» که نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، از ارتباط مخفی این رژیم با شورای انتقالی جنوب یمن خبر داد و در گزارشی تحت عنوان «دوست مخفی جدید اسرائیل در جنوب یمن» مدعی شد، در پشت در‌های بسته در منطقه غرب آسیا «کشوری جدید» تشکیل شده (در اشاره به اعلام خودمختاری شورای انتقالی) که دولت جدید آن به ریاست «عیدروس قاسم عبدالعزیز الزبیدی» استاندار (سابق) عدن تماس‌هایی با تل‌آویو برقرار کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار